Túl vékony vagy? Így építs izmot!

Írta: ,

A ducibb lányok általában szúrós szemekkel néznek azokra, akik azért panaszkodnak, mert túl vékonyak, és nem tudnak izmot építeni. Kevesen vannak tisztában vele, hogy egy izmosodásra kevésbé hajlamos leányzónak ugyanolyan meló izmot építeni, mint amilyen másoknak leadni a felesleget – mindössze a módszerek különböznek.

1/4 Egyél!

Na igen, gondolom, ezt már próbáltad. De valószínűleg nem úgy, ahogyan kellene!

Ahhoz, hogy magadra tudj szedni egy kis pluszt, ráadásul izom, és nem zsír formájában, meg kell válogatnod, hogy mit viszel be a szervezetedbe. A matek egyszerű: több kalóriát kell bevinned, mint amennyit elhasználsz napközben, így lesz miből építkezniük az izmaidnak. Ha formásabb szeretnél lenni, fókuszálj a szénhidrát- és a fehérjebevitel növelésére, hiszen ezek azok, amik energiát adnak, és segítenek az izmaidnak növekedni.

Nem érdemes rögtön két tábla csokival többet benyomni – ugyanúgy a minőségi és egészséges ételekre kell koncentrálnod, csak 2-300 kalóriával többet kell bevinned belőlük, mint amennyit elhasználsz.

Ne félj a súlyoktól! Kép forrása: ktfitness.tumblr.com

2/4 Ne félj a súlyoktól!

Elégszer magyaráztuk már el, hogy a kis súlyokkal való bohóckodás csak arra jó, hogy megnyugtasd magad: edzettél, most már hazamehetsz – te mindent megtettél az alakod érdekében. Pedig ha nem fáradsz el, és nem kezdenek el égni az izmaid 10-15 ismétlés után, akkor semmit nem ér a munkád a teremben.

Nem kell félned a nagy súlyoktól, főleg akkor nem, ha izmosodni szeretnél! Válaszd ki azt a súlyzót, amivel bármilyen gyakorlatból maximum 8-10 ismétlést tudsz kényelmesen megcsinálni. Ahogyan fejlődsz, úgy emeld a súlyt. Ez igaz az alsótest és a felsőtest edzésére is – nyilván popsival többet fogsz elbírni, mint a karjaiddal, ezért minden gyakorlathoz külön tartsd számon a súlymennyiséget.

Mozgasd meg minél több izmodat! Kép forrása: totalbeauty.com

3/4 Mozgasd meg minél több izmodat!

Ha izmosodni szeretnél, fontos, hogy olyan gyakorlatokat válassz, amik nem egy darab, hanem egyszerre több izomcsoport megdolgozására képesek. Így két legyet ütsz egy csapásra – mivel valószínűleg nem szeretnél hosszú órákat eltölteni a teremben, mégis szeretnéd, ha látszana rajtad a változás, ezekkel a gyakorlatokkal kiválthatsz rengeteg időt.

Amíg elsősorban a felsőtestedet edzed, a kombinált gyakorlatnak hála kicsit popsira is megy a dolog, és fordítva. Időt takarítasz meg, miközben keményen dolgozol – ennél tényleg nem kell jobb érv amellett, hogy ne csak guggolj, hanem közben ki is nyomd azokat a súlyzókat a fejed fölé.

Hanyagold a kardiót! Kép forrása: boxingbeauty.tumblr.com

4/4 Hanyagold a kardiót!

Ez az, amit minden súlyfelesleggel küzködő lány hallani akar, de valójában csak neked szabad meglépni – nem kell kardióznod! A futás, úszás, biciklizés és társai nagyon jól égetik a zsírt, csakhogy ha nem találnak zsírt a szervezetedben, az izomból kezdik el elvenni az energiát.

Mivel a te problémád nem az, hogy túl nagy a testzsírszázalékod, hanem az, hogy nem vagy elég izmos, teljesen felesleges kardióval kínoznod magad, mert úgyis csak a nehezen megszerzett izmaid fognak elfogyni tőle. Koncentrálj inkább az intervall és a súlyzós edzésekre, ezek azok, amik izomveszteség nélkül mozgatnak meg.