Túl vékony vagy? Így építs izmot!

Írta: ,

A ducibb lányok általában szúrós szemekkel néznek azokra, akik azért panaszkodnak, mert túl vékonyak, és nem tudnak izmot építeni. Kevesen vannak tisztában vele, hogy egy izmosodásra kevésbé hajlamos leányzónak ugyanolyan meló izmot építeni, mint amilyen másoknak leadni a felesleget – mindössze a módszerek különböznek.

Na igen, gondolom, ezt már próbáltad. De valószínűleg nem úgy, ahogyan kellene!

Ahhoz, hogy magadra tudj szedni egy kis pluszt, ráadásul izom, és nem zsír formájában, meg kell válogatnod, hogy mit viszel be a szervezetedbe. A matek egyszerű: több kalóriát kell bevinned, mint amennyit elhasználsz napközben, így lesz miből építkezniük az izmaidnak. Ha formásabb szeretnél lenni, fókuszálj a szénhidrát- és a fehérjebevitel növelésére, hiszen ezek azok, amik energiát adnak, és segítenek az izmaidnak növekedni.

Nem érdemes rögtön két tábla csokival többet benyomni – ugyanúgy a minőségi és egészséges ételekre kell koncentrálnod, csak 2-300 kalóriával többet kell bevinned belőlük, mint amennyit elhasználsz.

Ne félj a súlyoktól! Kép forrása: ktfitness.tumblr.com

Elégszer magyaráztuk már el, hogy a kis súlyokkal való bohóckodás csak arra jó, hogy megnyugtasd magad: edzettél, most már hazamehetsz – te mindent megtettél az alakod érdekében. Pedig ha nem fáradsz el, és nem kezdenek el égni az izmaid 10-15 ismétlés után, akkor semmit nem ér a munkád a teremben.

Nem kell félned a nagy súlyoktól, főleg akkor nem, ha izmosodni szeretnél! Válaszd ki azt a súlyzót, amivel bármilyen gyakorlatból maximum 8-10 ismétlést tudsz kényelmesen megcsinálni. Ahogyan fejlődsz, úgy emeld a súlyt. Ez igaz az alsótest és a felsőtest edzésére is – nyilván popsival többet fogsz elbírni, mint a karjaiddal, ezért minden gyakorlathoz külön tartsd számon a súlymennyiséget.