Túl sokat lazsálsz az edzéseiden? Ha igennel válaszolsz az alábbi 4 kérdésre, ideje változtatnod!

Szabó Erzsébet
Írta: ,

Amikor egyre gyakrabban került el a drasztikus izomláz, kezdtem arra gyanakodni, hogy nem elég kemények az edzéseim, hiába is érzem úgy, hogy igazán odateszem magamat. Az edzőm azonban megnyugtatott: gyorsan fejlődök és látja rajtam, hogy nem lazsálok – biztosan a helyes étkezés és a hangsúlyos nyújtás az, ami miatt megúszom puszta izomfáradtsággal a keményebb edzéseket is. Lássuk, milyen pontokat érdemes neked is ellenőrizned magadon!

Elkerül a fáradtság?

Ha hullafáradtan esel haza az edzésről, az azért jó jel, mert egész biztosan odatetted magadat és a jelenlegi állóképességedhez mérten minden tőled telhetőt kihoztál az órából. De nem minden esetben a fáradtság az, ami megmutatja, mennyire voltál hatékony, hiszen egy jól összeállított étrend rengeteg energiát és megfelelő regenerációt tud számodra biztosítani.

Mindenesetre intő jel, ha egyszer sem érzed azt, hogy kész, nem bírsz többet guggolni, nem tudod tovább tekerni a pedált, vagy egy métert sem vagy képes megtenni. Ezek hiánya arra utal, hogy jóval több lehetőség van az edzéseidben, mint amennyivel valójában élsz. Sokkal hatékonyabb lehetnél, ha keményebben odatennéd magadat, és persze a fejlődés üteme is sokkal gyorsabb lehetne. Ha sosem vagy fáradt az edzés vége felé, akkor még van min növelni!

Gond nélkül csinálod az ismétléseket?

Ha súlyzós edzéseket csinálsz, akkor sorozatban végzed a megadott számú ismétléseket egy-egy gyakorlatból. Az elején azonban nehéz – főleg egyedül – megállapítani, mennyi is az elég. Sokan annyira bizonytalanok és (érthető módon) annyira szeretnék megúszni a sérüléseket, hogy inkább jóval alábecsülik magukat. Általában 8-12-15 ismétlésszámmal szokás csinálni a gyakorlatokat 4 sorozatban, de persze léteznek ennél jóval specifikusabb edzéstervek is. Ami viszont a lazsálást illeti, biztos lehetsz benne, hogy nem hozod ki a maximumot magadból, ha gond nélkül végzed a sorozatokat.

Az első sorozatnál is érezned kell, hogy az utolsó 1-2 ismétlés már nehezen megy – az utolsó sorozatnak pedig a második felénél már komoly nehézségekbe kell ütköznöd.

Ha nem így van, tehát még az utolsó sorozatban is gond nélkül csinálod az ismétléseket, akkor egész biztosan növelheted az intenzitást.

Fókuszban

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!

Innen tudhatod, hogy jó sportcipőt vásároltál a gyereknek

A jó sportszereken és sportruházaton több múlik, mint gondolnád!