5 hatalmas tévhit az edzéssel kapcsolatban - Te is bedőltél ezeknek?

Boros Mariann
Írta: ,

Ha te is rendszeresen sportolsz – vagy még csak tervezed –, jobb ha tisztában vagy a leggyakoribb tévhitekkel, melyek többet ártanak, mint használnak.

Tévedés!

Bár a fentebb felsorolt tevékenységek szórakoztatók és valóban megdolgoztatják a tekervényeket, a fizikai aktivitás még jótékonyabb hatással van az agyunkra.

Vizsgálatok sora bizonyítja, hogy a rendszeres sport nem csak az általános kedélyállapotot, de a memóriát és a koncentrációs képességeket is fejleszti.

Bizonyára te is tapasztaltad már, hogy egy kiadós edzés után jobban fog az agyad, ha leülsz tanulni – ha pedig még nem, itt az ideje, hogy kipróbáld.

 

Ahogy az élet többi területén, úgy a sportban sem szerencsés a szélsőséges gondolkodás. Ha tehát például futásra adod a fejed – de igaz ez más sportágakra is – , és még kezdő vagy, ne akarj egyből maratoni távokat meghódítani.

Nem csak a korábban említett rendszeresség, a fokozatosság is rendkívül fontos, ha edzésről van szó. Igaz, hogy a futásban nagyon gyorsan lehet fejlődni, de ne akarj mindent azonnal.

Előbb szokja meg a tested a mozgásformát, aztán növelheted a távokat.

Egyébként a felmérések szerint a rövid- és a hosszútávfutók is hasonló előnyöket élveznek a futás révén, és akár a kocogás vagy a gyors séta is nagyon hasznos lehet. Sőt, egyes vélekedések szerint még egészségesebb, mint a gyors tempójú futás, mivel kíméli az ízületeket, kevésbé rázkódunk közben.

 

Fókuszban

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!

7 gyakori tünet, ami magnéziumhiányra utalhat - Rád hány igaz?

Egészség és életmód

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban