5 hatalmas tévhit az edzéssel kapcsolatban - Te is bedőltél ezeknek?

Írta: ,

Ha te is rendszeresen sportolsz – vagy még csak tervezed –, jobb ha tisztában vagy a leggyakoribb tévhitekkel, melyek többet ártanak, mint használnak.

Talán már te is hallottad azt a megállapítást, hogy reggel, üres gyomorral érdemes futni, ha fogyás a cél.

Nos, ezt meg kell cáfolnunk: az edzés ideális időpontja nem napszak függő, sokkal inkább azon múlik, hogy te mikor érzed igazán úgy, hogy jólesik, kész vagy rá – ez lehet akár reggel, munka előtt vagy épp késő este, tulajdonképpen mindegy.

Kutatások bizonyítják, hogy az eredmény tekintetében nincs különbség a korai vagy az esti órákban végzett edzés között.

Ami igazán számít, az a rendszeresség – ha tehát eltökélted, hogy sportolni fogsz, tarts magad az elhatározásodhoz, és nyugodtan kísérletezz vele, hogy mikor esik jobban a mozgás.

Sajnos ez sem igaz.

A rendszeres sportot megszokja a tested, ám ha hirtelen abbahagyod, már akár egy hét alatt is veszthetsz az izomzatodból.

Ezért ha nincs is időd vagy energiád egy teljes edzésre, inkább azt ajánljuk, hogy végezz könnyített, vagy rövidített változatot, mintsem teljesen kihagyd.