Tedd meg az első lépést, eddz Katus Attilával!

Írta: ,

Úgy érzed, hogy még nem készültél fel a bikiniszezonra, vagy nem érzed magad kiegyensúlyozottnak és fáradékony vagy? Személyi edzőként és életmód-tanácsadóként elsődleges célom, hogy átadjam azokat a tapasztalatokat Neked, amelyek segítségével egészséges, energikus és fitt lehetsz. Írásaim révén társad leszek a mindennapokban, hogy erőt adjak a kitartáshoz.

Ha eddig nem sportoltál rendszeresen, érdemes az alapoktól kezdeni a testmozgást, így elsőként a bemelegítés és levezetés titkaiba szeretnélek beavatni. 

A bemelegítés létfontosságú része az edzésnek, mert segít a testet fokozatosan átvezetni a nyugalmi állapotból a terheléses állapotba. Ha szorgalmasan végzed ezeket a gyakorlatokat az edzésed hatékonysága is növekszik, izmaid rugalmasabbak lesznek, és a sérüléseket is elkerülheted. Készen állsz?

A nyak bemelegítése

Most mutatok neked pár olyan gyakorlatot, amiket a bemelegítés és a levezetés folyamán is alkalmazhatsz.

Ezalatt mindig törekedj arra, hogy a mozdulatokat tartsd ki, legalább 10 másodpercig!

A gyakorlatokat mindkét oldalra végezd el. Soha ne tartsd vissza a levegőt, és a nyújtás folyamán csak lassan, fokozatosan fújd ki.

Fordítsd a fejed balra, majd jobbra, kis erőkifejtéssel, csak ízületi mozgáshatárig, nehogy meghúzd a nyakadat.

Ezután döntsd a fejed balra, majd jobbra.

Végezz vállkörzéseket és karkörzéseket előre és hátra. 

 

A kar bemelegítése 1

A jobb, majd a bal kézfejedet helyezd az azonos oldali lapockádhoz, majd az ellentétes karral húzd lefelé, keresztbe a könyöködet.

Nyújtva, tenyérrel felfelé tedd keresztbe a tested előtt az egyik karodat, majd a másikkal húzd az ellentétes oldali vállhoz.

Fűzd össze ujjaidat a tested mögött. A tenyeredet fordítsd lefelé, majd emeld ki a mellkasodat és a nyújtott karodat.