Szülés után az első... edzés!

Írta: ,

Ha szerencsés vagy, akkor szülés után hat héttel a nőgyógyászod engedélyt ad arra, hogy elkezdj újra sportolni. Persze ilyenkor sok kérdés merülhet fel benned! Mégis hogyan indulj neki? Mennyire terheld magad? És mit hogyan csinálj, hogy ne apadjon el a tejed? Ne aggódj, segítünk, hogy eligazodj.

Elég az elhatározás

Bármennyit is híztál a terhességed alatt, ne a fogyás motiváljon első körben!

Igen, baromi zavaró  a kis plusz a hasadon, vagy hogy nem jönnek fel rád a régi nadrágjaid, de hidd el, ezúttal még fontosabb a fokozatosság, és az hogy figyelj a tested jelzéseire.

Ha mondjuk kellemetlen hasprést csinálni, vagy guggolásoknál húzódik a gátad vagy a hasi heged, akkor kevesebbet csinál vagy kérj tanácsot egy edzőtől, mit hogyan kellene csinálnod.

Ha tartósan nehezen megy a sportolás vagy egy-egy gyakorlat, akkor pedig mindenképp nézesd meg dokival is magadat, nincs-e valahol rossz hegesedés, a hasadban sérv stb.

Fokozatosság

Szoktatnod kell a szervezetedet ahhoz, hogy újra másfajta megterhelésnek teszed ki magadat.

Mindig kisebb, rövid távú célokat tűzz ki magad elé.

Például először csak 4x10 hasprést csinálj, vagy csak 10 percet kocogj, és apránként növeld a mennyiséget.

Sokkal jobban megkönnyíti az edzés elkezdését például, ha nem egyedül kell csinálnod.

Nemcsak lelkileg tesz jót egy baba-mama típusú fitnesz óra, hanem fizikailag is jobb, hiszen kifejezetten olyan gyakorlatokat ad az edző, ami visszaállítja az izomzatodat, ízületeidet a normál állapotba.