Sporteszközök, amiket érdemes most otthonra beszerezned - Ne mondj le a nyári formáról!

Szabó Erzsébet
Írta: ,

Nagy szívfájdalmam, hogy a karantén miatt nélkülöznöm kell a megszokott edzéseket. Persze, itthon is megtalálom a módját, hogy sportoljak, és előkerült a biciklim is, ráadásul egész nap mozgásban vagyok, köszönhetően a kislányomnak – azonban ezek egyike sem tudja pótolni számomra a nagysúlyos edzéseket. Azért így is találtam alternatívákat, új kihívásokat és persze olyan sporteszközöket, amik a segítségemre lehetnek ebben az átmeneti időszakban.

Kézenfekvőnek tűnik súlyokat vásárolni otthonra, és én is beruháztam néhányra, bár nem akartam túlzásba esni, hiszen nem az a célom, hogy éveken keresztül itthon eddzek.

Emiatt egy kisebb és jól kombinálható súlyzókészletet vettem: 2 sima, kézbe passzoló rudat, valamint 12 darab kisebb tárcsát, így 2 kilótól kezdve egészen 20 kilóig bővíthetem a súlyzómat, külön-külön pedig lehet 2 darab 10 kilós súlyzóm.

Ezt kiegészítve vásároltam egy 120 centiméteres rudat, hiszen a lehető legváltozatosabb gyakorlatokat szeretném itthon is elvégezni.

Amennyiben te is bővíthető szettet vásárolsz, arra figyelj, hogy a tárcsák és a választott rudak átmérője passzoljon, különben nem tudod őket együtt használni, és a későbbi bővítés is nehézkes lesz. A lábsúlyok is segíthetnek az edzésben, azonban arra ügyelj, hogy ezekben nem szabad ugrálni, csak arra valóak, hogy a lábemeléseket nehezítsék.

A különböző, felfüggesztő erősítők nagyon hatékonynak bizonyulnak az otthoni edzések során. Kis helyet foglalnak el, és már egy biztosan, stabilan rögzített akasztó is elég lehet ahhoz, hogy saját testsúlyos edzéseket végezz otthon.

Minden szetthez tartozik egy-egy füzet, ami a gyakorlatokat tartalmazza, de az internet, különösen az Instagram tele van a változatosabbnál változatosabb edzéstervekkel, és a nehezítési lehetőségekkel.

Végezhetsz velük jógagyakorlatokat, csinálhatsz erősítő edzéseket, zsírégetést, gerinctornát, egyszóval tényleg nagyon széles körben bevetheted őket az otthoni edzések során. Akkor is jó választásnak bizonyulnak, ha kezdő vagy, hiszen nem extra súllyal edzel, hanem a saját testsúlyodat használod, így kíméled az ízületeidet, és a sérülésveszély is csak az esetlegesen helytelenül végzett gyakorlatokból adódhat.

Fókuszban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba