Sokat edzel, mégsem látszik az eredmény? Ez lehet az oka

Írta: ,

Hetente többször is edzel, mégsem látod az eredményét? Szeretnéd, hogy kevesebbet mutasson a mérleg vagy eltűnjenek a zsírpárnák a hasadról, de sehogy nem akar ez megtörténni? Lehet, hogy a testmozgás során elkövetsz néhány apró hibát, amiről nem is sejted, hogy a hatékonyságot akadályozzák. Nézzük, mire kellene jobban odafigyelned!

Nem koncentrálsz eléggé Kép forrása: startdominating.com

1/5 Nem koncentrálsz eléggé

Természetesen vannak nem túl hatékony személyi edzők is, de emellett számtalan oka lehet annak, hogy nem fogysz.

Gondold csak végig, végighallgatod fitneszóra előtt az edződ tanácsait? Be is tartod azokat? Jóga közben figyeled az instrukciókat?

Hiába jársz hetente többször órára, ha nem vagy elég kitartó, a gyakorlatokat nem végzed el helyesen vagy hamarabb abbahagyod a kelleténél, akkor mit sem ér az egész.

Bízz meg az edződben, nem azért csináltatja meg azt a gyakorlatot, mert nevetni akar rajtad, hanem tényleg a te javadat akarja.

Bízz meg benne és koncentrálj erősen, előbb-utóbb célt fogsz érni.

Nem dolgozol elég keményen Kép forrása: nutritionstripped.com

2/5 Nem dolgozol elég keményen

Persze lehet, hogy azt gondolod, keményen edzel, hiszen heti több alkalommal is ellátogatsz az edzőterembe, ám ez nem minden, az is számít, hogy ott mit csinálsz és milyen minőségben.

Ha súlyokat emelsz, de mindig ugyanannyit, akkor ne csodálkozz, ha semmi nem történik.

A lényeg a fokozatosság, tehát szépen, lassan emelni kell a mennyiséget.

Ugyanez vonatkozik például a spinningre, amikor az edződ felszólt, hogy növeld az ellenállást, akkor bármilyen nehéz is, tedd is meg, csak így fogsz fejlődni és a fogyásod is így tud beindulni.

Másokhoz hasonlítod magad Kép forrása: allofmma.com

3/5 Másokhoz hasonlítod magad

Bizonyára mindenkivel előfordult már, hogy szinte zavarban érezte magát az edzőteremben, mert a mellette edző emberek sokkal izmosabbak és csinosabbak voltak.

Ez azonban semmiképp nem szabad, hogy elrettentsen.

Biztos lehetsz benne, hogy a legelején nekik sem ment könnyen, nehezen indult be náluk a fogyás és ők is hozzád hasonlóan néztek ki.

Ne izgasson az sem, ha ők méretes súlyzókat emelgetnek, te semmiképp ne utánozd őket, először csak kisebbekkel próbálkozz.

Tűzz ki magad elé egy elérhető célt, de semmiképp ne akarj olyan lenni, mint mások.

Nem tudod elfogadni azt, amin nem lehet változtatni Kép forrása: mapltd.com

4/5 Nem tudod elfogadni azt, amin nem lehet változtatni

Sajnos tehetsz bármit, a genetikát nem tudod megváltoztatni.

Ha a családodban mindenki erős csontozatú, akkor valószínűleg te is olyan vagy, ezért is mutathat többet a mérleg, mint szeretnéd.

Lehet, hogy szeretnél egyszer lefutni egy félmaratont, de ha a térded vagy a gerinced nem bírja a futást, akkor hiába is erőltetnéd, csak megsérülnél.

Mégis szinte mindenki megtalálhatja a hozzá illő sportot, és igaz, hogy a testalkat adottság kérdése, edzéssel mégis sokat alakíthatsz, formálhatsz rajta.

Ne harcolj a tested ellen, fogadd el, hogy milyennek születtél és ezek alapján válassz magadnak sportágat és ehhez mérd a testsúlyodat is.

Nassolással jutalmazod magad Kép forrása: happilygrey.com

5/5 Nassolással jutalmazod magad

Lehet, hogy úgy érzed, egy kiadós edzés után igazán megérdemelsz egy-két finom falatot, mégis érdemes ezzel csínján bánnod.

Természetesen jól esik néha bevágni egy hamburgert vagy megenni egy fagylaltot, próbálj meg inkább egészségesebben étkezni.

Ha elvégezted azt, amit aznap kitűztél, jó sokat futottál vagy úsztál, akkor légy elégedett és büszke, képzeletben veregesd meg a válladat, de semmiképp ne kezdj el nassolni csak azért, mert úgy érzed, ezután már akár azt is megteheted.

Így ugyanis nem fogod elérni a célodat.