Sokat kardiózol, mégsem fogysz? 5 ok, ami az utadban állhat

Nagy Niki
Írta: ,
Sokat kardiózol, mégsem fogysz? 5 ok, ami az utadban állhat

Órákig kínzod magad a futópadon, vagy le sem szállsz a szobabicikliről, és mégsem indul meg a fogyás? Mi az oka annak, hogy kardióval egyedül nem tudod leolvasztani magadról a kilókat? A válasz egyszerűbb, mint gondolnád: mert izmokat is kell növesztened ahhoz, hogy működjön a zsírégetés!

Egyszerű, mint az egyszer egy Kép forrása: store.nike.com

Rengeteg nő gondolja azt, hogy ha minden nap kilométereket rohangál, előbb-utóbb álomalakja lesz, kockás hasa és formás popsija.

Sokan pedig félnek attól, hogy ha súlyokat kezdenek el emelgetni, vaskosak és férfiasak lesznek.

Az egyik azonban nem létezhet a másik nélkül: rossz hírünk van, de a súlyzós edzésekre is szükséged van ahhoz, hogy a kardió megfelelően olvassza a zsírt rólad, és vice versa.

Keveset eszel Kép forrása: buzzfeed.com

Az emberi szervezet furcsán működik: akkor is raktároz, ha túl sokat eszel, és akkor is, ha túl keveset. Ha nem viszel be elég energiát ahhoz, hogy a megnövekedett mozgásszintedhez szükséges kalóriamennyiséget is fedezze, a tested azt hiszi, hogy éhezel, és pánikszerűen raktározni kezd minden fellelhető zsírt – így hiába futsz minden nap órákat a futópadon, a szervezeted csak stresszként fogja fel.

Azon túl, hogy nem fogsz fogyni, még energiád sem lesz az edzéshez, és sokkal inkább nyűgnek fogod majd fel, mint egészséges megterhelésnek.

Ha úgy érzed, hogy sehogy nem akar menni a fogyás, és még fáradt is vagy, próbálj meg kicsit több szénhidrátot enni – hátha tényleg csak ezzel van a probléma.