Sétától a futásig, 5 lépésben

Írta: ,

Régóta tervezed, hogy futnál, de nem tudod hogyan vágj bele, esetleg próbáltad már, de hamar feladtad? Ne feledd, a futás amellett, hogy elhatározás kérdése, ugyanolyan sport, mint bármelyik másik, ezért nem mindegy milyen módon vágsz bele. Az alábbiakban bemutatjuk neked, hogyan érdemes!

Elhatározás Kép forrása: stylecaster.com

Első körben nem kell más, csak az, hogy elhatározd magad. Ne érdekeljen, hogy nincsenek flancos futócuccaid vagy hogy odakint hideg van, hiszen akik rendszeresen futnak, azok is így kezdték – ráadásul futás közben senki sem a másikat, hanem saját magát figyeli.

Az sem lehet kifogás, hogy nincs időd rá, ha igazán bele akarsz vágni a dologba, akkor neked kell rá időt teremtened.

Bemelegítés Kép forrása: laitecia.bodybyvi.com

Ha egyből nekivágsz a futásnak, akkor nem csak hamarabb fáradsz ki, de nagyobb az esélye egy esetleges izomhúzódásnak, idegbecsípődésnek is. Ami pedig a legrosszabb, hogy túl hamar kimerülsz majd, és azt fogod gondolni, hogy a futás egyáltalán nem neked való.

Azért, hogy ne menjen el idő előtt a kedved, és hogy az egészségi állapotodat se kockáztasd, mindenképpen melegíts be futás előtt 5-10 percig. Van pár alapvető gyakorlat, amiket megcsinálhatsz: guggolás, helyben futás, indiánszökdelés és a többi. De ha biztosra akarsz menni, akkor a Youtube-on remek oktató videókat találhatsz a témában. Meglátod, ezek után sokkal jobban fogod bírni az iramot, ami garantáltan meghozza a kedved a következő alkalomhoz.