Sétálj az egészségedért! – A gyaloglás 5 népszerű formája

Írta: ,

A sportként végzett gyaloglás a legkímélőbb mozgásformák egyike. Nagy előnye, hogy a gyermekektől kezdve a várandós nőkön át egészen az idősebb korosztályig bárki végezheti. Ezen kívül nem kell hozzá méregdrága felszerelés, és az sem utolsó szempont, hogy gyalogolni gyakorlatilag bármikor, bárhol lehet. A bemelegítő és levezető gyakorlatokat e sportágnál sem szabad elhanyagolni, és – mint minden mozgás esetében – itt is törekedni kell a fokozatosságra. Most bemutatjuk nektek a gyaloglás 5 legnépszerűbb formáját!

Power walking

A power walking lényege, hogy viszonylag hosszabb időn át, körülbelül 45-90 percen keresztül intenzíven gyalogolsz, méghozzá pihenés nélkül.

Hosszú, lendületes lépéseket kell tenned úgy, hogy erőteljes karlendítésekkel segítesz a lábaidnak a haladásban. Farizmaidat feszítsd meg, tekinteted szegezd előre, vállaidat lazán engedd le, és a hasizmaidat is befeszítve haladj intenzív tempóban.

Ez a mozgásforma kiválóan égeti a zsírt, de a keringési rendszeredre is pozitív hatással van, valamint segít megőrizni a gerincoszlopod épségét.

Nordic walking Kép forrása: newfeel.fr

Ha a gyaloglásnak ezt a formáját választod, speciális botokra lesz szükséged.

A botokat tartsd lazán, de közel magadhoz.

Amikor az egyik lábad a talajhoz ér, a másik kezedben lévő bot szintén érinti a talajt a tested mögött. Figyelj oda arra, hogy a botok végei soha ne kerüljenek a tested elé. A segédeszközök használatával lépéseid önkéntelenül is hosszabbak, mozgásod pedig dinamikus és ritmusos lesz.

A különleges technikának köszönhetően az állóképességed nőni, a mozgáskoordinációd pedig fejlődni fog, és nem utolsó sorban az izomzatod is megerősödik. Mindezek mellett e sport végzése serkenti a vérkeringést, megmozgatja izmaid 90%-át, és segítségével még az ízületi fájdalmaktól is megszabadulhatsz.