Az 5 leghatásosabb saját testsúlyos gyakorlat, amit otthon is végezhetsz

Stumpf Bea
Írta: ,
Az 5 leghatásosabb saját testsúlyos gyakorlat, amit otthon is végezhetsz

Kép forrása: lululemon.com

Nem kell ahhoz egy drága kondibérlet vagy sok idő, hogy rendszeresen edzz, sőt nem kell hozzá semmi extra, csak a saját tested. A saját testsúlyos gyakorlatok ugyanis – ha megfelelően végzed őket, legalább olyan hatékonyak, mint bármelyik másik edzés, így nem lehet több kifogásod, akár otthon is végezheted őket! Lássuk a legjobbakat!

Guggolásból felugrás, azaz squat jump Kép forrása: chuansong.me

Hogyan csináld?

Crossfit edzésről vagy talán egyéb edzések bemelegítéseiről ismerős lehet a feladat. Az előbb említett alap pozícióból indulsz, azaz vállszéles terpeszállás, guggolás és felugrás. Amire figyelned kell, hogy a térdeid ne előzzék meg a bokákat és a sarkaidon legyen a testsúly, ugyanis így biztos, hogy ott terhelsz majd, ahol kell.

Miért hasznos?

A guggolás alapvetően aktívan igénybeveszi a láb izmait, különösen a comb és a fenék környékét, ami az erőnlét javításához és a kalóriaégetéshez is szuperül hozzájárulnak.

Mint minden edzésnél, a saját testsúlyos feladatok esetén is nagyon fontos – főleg, ha otthon, egyedül végzed őket – hogy odafigyelj a részletekre és megfelelően csináld.

Akkor leszel a leghatékonyabb, ha rövid intervallumokban teljes erőbedobással végzed a gyakorlatokat, hiszen így akár fél óra is elég lesz ahhoz, hogy elfáradj és jól átmozgasd magad.

Ja, és még egy fontos tipp: válassz olyan gyakorlatokat, amik minél több izomcsoportot megmozgatnak, hiszen ezzel még hatékonyabb lehetsz!

Fókuszban

3 napos őszi nagytakarítás - Ha ezeket a lépéseket betartod, az egész lakás ragyogni fog!

Rakd össze a top tisztítós kosarat: 6 kellék takarításhoz, amikkel gyerekjáték lesz az otthonod tisztán tartása

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján