Az 5 leghatásosabb saját testsúlyos gyakorlat, amit otthon is végezhetsz

Stumpf Bea
Írta: ,
Az 5 leghatásosabb saját testsúlyos gyakorlat, amit otthon is végezhetsz

Kép forrása: lululemon.com

Nem kell ahhoz egy drága kondibérlet vagy sok idő, hogy rendszeresen edzz, sőt nem kell hozzá semmi extra, csak a saját tested. A saját testsúlyos gyakorlatok ugyanis – ha megfelelően végzed őket, legalább olyan hatékonyak, mint bármelyik másik edzés, így nem lehet több kifogásod, akár otthon is végezheted őket! Lássuk a legjobbakat!

Hogyan csináld?

Persze nem arra kérünk, hogy menj el sétálni, majd közben végezz néhány fekvőtámaszt, ennél egyszerűbb a helyzet. Álló pozícióból hajolj előre, majd sétálj előre a kezekkel plank pozícióba, majd amikor egyenes háttal tartottad néhány másodpercig, akkor nyomd le és vissza magad, majd ugorj guggolásba és állj fel. Ezzel megvolt egy, így már csak az ismétlésszámot kell kitalálnod. Kezdd körülbelül hússzal, aztán egy kis szünet és jöhet egy újabb kör.

Miért hasznos?

Nem csak cardioban fogsz fejlődni, de az állóképességed is javul majd ezzel a gyakorlattal, és szinte minden fontos izomcsoportod megmozgatod vele. Hát nem szuper?

Sprint Kép forrása: happilygrey.com

Hogyan csináld?

Nyugi, nem a ház körül küldünk el néhány körre futni, ehhez elég lesz egy-két négyzetméter is, azaz bárhol nekiállhatsz. Az alappozíció, amit fel kell venned, a plank, amely esetében figyelj arra, hogy a hátad egyenes maradjon és a tenyereid a vállad alatt legyenek.

Ha indul a stopper, akkor kezdd el felváltva felhúzni a lábaidat úgy, hogy közelíted őket a mellkasod felé, persze mindezt minél gyorsabban.

Miért hasznos?

Ismét egy olyan gyakorlat, amiben az egész testedet átmozgatod, így ha csak három perced van és egy gyors sprint belefér, akkor már szuper vagy!