Edző nélkül is megy! Így alakíts ki saját edzéstervet, önerőből

Írta: ,

Érdekes, hogy megannyi személyi edzővel találkoztam már, akik ugyan annak szentelték az életüket, hogy másoknak segítsenek formába lendülni, és kihozni belőlük a legtöbbet, saját maguk sose, vagy csak nagyon rövid ideig vették igénybe kezdőként ezt a szolgáltatást. Tehát, pontosan az edzők azok, akik a leginkább esküsznek arra, hogy a megfelelő edzéstervet hosszútávon saját magunknak kell kialakítanunk. Ha jobban belegondolunk, van benne logika, hiszen ki, ha nem mi magunk tudjuk a legjobban, hogy mire van szüksége a testünknek, és a legnagyobb motivációt is mi nyújthatjuk önmagunknak. Éppen ezért összegyűjtöttem pár tippet, amik segítségünkre lehetnek a saját edzésterv kialakításában. Nézzük!

1/4 Olvass sokat a témában!

Sokan ott hibázzák el az egészet, hogy életmódváltásnál vagy az edzés elkezdése előtt nem tájékozódnak megfelelően a témában, gondolván, hogy úgyis a gyakorlat nyom többet a latba.

Amiben van igazság, hiszen az elméleti tudás mit sem ér, ha azt nem tudjuk alkalmazni a gyakorlatban, azonban nagyon sok hasznos információ az alapokról pontosan az elméletben rejlik.

Legyen szó étkezésről, az izmok regenerálódásáról, a megfelelő vitaminbevitelről, vagy összességében az emberi anatómiáról, fontos, hogy megfelelően tájékozódjunk a témában!

Akár könyvekből, hiteles blogokból vagy szaklapokból tesszük, a lényeg, hogy olvassunk sokat, ezzel fejlesztve az elménket, később pedig a testünket is.



Szuper ötleteket és motivációt meríthetsz Katus Attilától, de újságíróink is csokorba szedték a legjobb tartalmi segítséget a fittségedhez!

Nézz videókat! Kép forrása: Goodluz/depositphotos.com

2/4 Nézz videókat!

Az elméleti tudás mellett nagyon fontos a gyakorlati is, amit a legegyszerűbben úgy tanulhatsz el, ha edzős videókat nézel. Az internet tele van mindenféle oktatóanyaggal, vannak videók, melyek végig vezetnek egy-egy gyakorlat helyes kivitelezésén, és közben elmagyarázzák, mire kell, odafigyelj, mint például a megfelelő testtartás.

Vannak komplett edzéstervek is, melyek remek kiindulási alapod adhatnak ahhoz, hogy milyen gyakorlatokat érdemes egy csokorba válogatnod a saját edzésterved kialakítása során.

Kezdőként tökéletes megoldás lehet, ha egy szimpatikus tréner edzésterveit utánozzuk, a kezdeti fejlődésben biztosan segítségünkre lesz. Azonban, ahogy fejlődünk, úgy változik majd a testünk igénye is, amivel el is érkeztünk a következő ponthoz.

3/4 Hallgass a testedre!

Ami másnak beválik, az neked nem fog, legalábbis biztosan nem ugyan abban a formában.

Így, bár kezdetben jó támaszpontot nyújthatnak a különböző edzős videók, előbb-utóbb a fejlődésed érdekében rá fogsz kényszerülni arra, hogy megfigyeld a saját tested igényeit.

Melyik testrészeidre kell nagyobb hangsúlyt fektetned, mely gyakorlatok fejlesztenek a legjobban, milyen időpontokban tudod a legjobb teljesítményt nyújtani és még sorolhatnánk.

Nagyon fontos tehát, hogy megtanulj odafigyelni a saját igényeidre, és ehhez igazodva kialakítani a saját edzésterveid időről-időre.

4/4 Kérj segítséget!

Akár kezdőként, akár haladóként, segítséget vagy tanácsot kérni nem bűn. Sőt, előbbinél kifejezetten fontos, hogy ha nem értesz valamit, elakadsz, vagy félsz egyedül belevágni valamibe, akkor segítséghez fordulj. Vannak személyi edzők, akik szívesen adnak tanácsokat, még ha nem is vagy az ügyfelük (ritka, de előfordul), illetve online is nagyon sok fitnesz gurut érhetsz el, akik készséggel válaszolnak a benned motoszkáló kétségekre.

Ha a fizikai edzés során szorulnál segítségre, bátran kérj segítséget egy társadtól, a legtöbb esetben nem kapsz visszautasítást. Ha ez mégis megtörténne, akkor keress fel online hasonló érdeklődésű csoportokat, és próbálj edzőtársakat toborozni, vagy beszervezni a párod, barátod, testvéred, munkatársad, stb.

Együtt sokkal gyorsabban fejlődhettek, és a kezdő hibákat is kisebb eséllyel követitek el, ha odafigyeltek egymásra!