Hogyan vedd rá magad a reggeli mozgásra?

Írta: ,

Korábban már írtunk arról, milyen sok pozitív hatása van a reggeli mozgásnak. Most azt is közelebbről szemügyre vesszük, hogyan tudod rávenni magadat arra, hogy ezt a hasznos időtöltést bevezesd a napjaidba.

Törekedj a fokozatosságra!
Reggel a kezdeti energiahiány, fáradtság miatt nem fogsz tudni egyből hosszú kilométereket futni, de nem is ez a cél. Sokkal fontosabb, hogy a fokozatosságra törekedj, hiszen ezért a szervezeted és az önbizalmad is hálás lesz.
 
A kezdetekben bőven elég, ha megpróbálod bevezetni a korai kelést: fél-egy órával előbb bújj ki az ágyból, végezz néhány nyújtózkodással felérő gyakorlatot, majd kényelmesen hajtsd végre a szokásos reggeli rutinodat.
Jöhet a mozgás!
Ha már nem esik nehezedre a korábban történő kelés, akkor elkezdhetsz komolyabban foglalkozni a reggeli edzéssel
 
Ekkortájt a kardió mozgásformák a leghatékonyabbak, s a súlyzós edzésekkel egyébként is vigyázni kell, hiszen az izmok korán reggel sokkal sérülékenyebbek. 
 
Az első időszakban ne hagyd el a házat, inkább tornázz otthon. Kereshetsz direkt reggeli tornagyakorlatokat az interneten, de ha van egy bevált edződ, akkor az ő 20-30-40, vagy akár 60 perces edzésével is indíthatod a napod.