Reggeli jóga 8 pozícióban – Mindennapi fittségünk megőrzésére

Szendrey Adrienn
Írta: ,
Reggeli jóga 8 pozícióban – Mindennapi fittségünk megőrzésére

A jóga nemcsak az elmét és lelket élénkíti, hanem számos egészségügyi előnnyel rendelkezik. A következőkben bemutatunk egy minden testrészünket megmozgató gyakorlat sorozatot, mely ideális mindennapi fittségünk megőrzésére.

Hajó orr póz

Nagyon jó hátizom erősítő és tartásjavító gyakorlat. Feszesíti a hátsó és elülső combizmokat, valamint a far- és hasizmokat is. Segít a derék- és gerincfájdalmakon valamint csökkenti a stresszt.

Feküdj hasra, kezekkel magad mellett, tenyerekkel fölfelé. Hozd a sarkad a feneked fölé, majd fogd meg kezeiddel mindkét bokádat.

A súlyodat engedd a hasadra, ne a medencédre. Emeld fel a térded és húzd a bokádat a mennyezet felé, így lassan fel fogsz emelkedni a padlóról.  Lélegezzünk rendszeresen és próbáljuk nyújtani a mellkasunkat is. Lassan engedjük vissza magunkat.

Nyújtózkodó póz felemelt lábakkal

A gyakorlat erősíti a hasizmokat és javítja a testtartást. Serkenti az emésztőrendszeri szervek működését.

Feküdj a hátadra, a lábakat emeld a levegőbe, a mennyezettel merőlegesen.

Nyújtott karral próbáld elérni a lábujjaidat hasizomból (ne nyakizomból).

Lassan engedd vissza magad a földre. Ismételd 3 percen keresztül.