5 dolog, ami akkor történik veled, ha reggel edzel

Marcali Nóra
Írta: ,

Biztosan jó néhányan vagyunk, akik számára teljesen elképzelhetetlennek tűnik a kora reggeli edzés. Nemcsak azért, mert képtelenek vagyunk olyan korán felkelni, hanem azért is, mert úgy érezzük, hogy a testünk ezekben az órákban egyszerűen nincs kész a sportolásra. Pedig ha sikerülne átállítani a napi ritmusunkat, sokat nyerhetnénk vele.

A magam részéről mindig is irigységgel vegyes csodálattal tekintettem azokra az ismerőseimre, akiket reggel hatkor vagy hétkor kidob az ágy, és fél óra múlva már a Margitszigeten róják a köröket, hogy aztán egy gyors zuhany és reggeli után mindenkinél fittebben és frissebben kezdjenek bele a napi teendőkbe. Eközben nekem még arról is győzködnöm kell magam, hogy kimásszak a puha paplan alól és szinte lehetetlen kihívásnak tűnik ennyire átalakítani az életritmusomat.

1. Alakítsd át a napi rutinodat

Azok szerint, akik már átküzdötték magukat valamilyen életmódváltáson, egy idő után egyszerűen beáll az új rutin és képesek leszünk olyan dolgokra, amikről korábban azt hittük, hogy sosem. De ha logikusan átgondoljuk, sokkal praktikusabb beiktatni egy reggeli edzést, hiszen ezt aztán igazán nehéz bármilyen kifogással elmulasztani.

Míg a munka utáni sportolást egy találkozó, vagy egy beeső projekt, túlóra, esetleg egy fárasztó munkanap miatt is hajlamosak vagyunk elhalasztani, egy jól kialakított reggeli rutint semmi sem zavarhat meg.

2. Egészséges reggeli

A sport serkenti ugyan az étvágyat, de a gondolat, hogy már reggeli előtt elégettél jó néhány kalóriát, arra motivál majd, hogy ne a péksüteményért és a cukros müzliért nyúlj, hanem valamilyen egészséges és tápláló ételt vigyél be a szervezetedbe, ami aztán egész délelőttre feltölt energiával. Válassz egy gyümölcsös zabkását, esetleg egy-két szelet teljes kiőrlésű pirítóst zöldségekkel, és egész másképp fog telni a délelőtt.

3. Produktív munkanap

Gondoljuk csak végig, hogyan is telik egy-egy reggelünk a munkahelyen: megérkezünk, főzünk egy kávét, talán még arra is van időnk, hogy átböngésszük a híreket és csevegjünk egy kicsit a kollégákkal a múlt hétvégénkről. Ha sport után érkezünk, garantáltan tele leszünk energiával, így pedig sokkal könnyebb a munkára összpontosítani.

Az eredményt a munkánkon és a hangulatunkon is hamar érezzük majd.

Fókuszban

3 napos őszi nagytakarítás - Ha ezeket a lépéseket betartod, az egész lakás ragyogni fog!

Rakd össze a top tisztítós kosarat: 6 kellék takarításhoz, amikkel gyerekjáték lesz az otthonod tisztán tartása

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján