Problémás a nyári edzés? – S.O.S. tippek, hogyan éld túl!

Írta: ,

Már attól leizzadsz, hogy bekötöd a futócipődet vagy bepakolsz a sporttáskádba? És akkor még az allergia is elkezd kínozni? Megmutatjuk, hogyan teheted könnyebbé a mozgást még 35 fokban is.

Szénanáthád, napallergiád van

1/5 Szénanáthád, napallergiád van

Legyél rugalmas! Az allergiádhoz igazítsd az edzés időpontját vagy típusát.

Ha például tudod, hogy az a növény, amire allergiás vagy, mikor poroz, akkor ne menj ki futni, vagy a strandra úszni.

Minden kültéri mozgást halassz el. Amennyiben napallergiával küzdesz, akkor kénytelen leszel edzőterembe menni, vagy csak este, szürkület után kint sportolni.

De szuperek az szenzitív, illat- és színezőanyagmentes, 50 faktoros naptejek, ami allergiás bőrre is jó, kísérletezz velük, melyik válik be.

A ruha kidörzsöl, az átizzadt zokni feltöri lábadat

2/5 A ruha kidörzsöl, az átizzadt zokni feltöri lábadat

Egyelőre felejtsd el, hogy te leszel a legtrendibb a teniszpályán vagy a futóedzésen.

Bő, pamut cuccokban menj edzeni, és a sport titokzokni helyett válaszd a rendes bokazoknit, ami tuti nem csúszik le, még átnedvesedve sem.

Lenge sortot vegyél fel, ne most hasítsd a légellenállást a feszes, testhezálló cuccokban.

Kérd kölcsön a pasid egyik bő pólóját, az pont tökéletes lesz!

És akkor van pár vízi sport, ami még szóba jöhet, csak válassz sportfürdőruhát hozzá: aqua aerobik, wake board, SUP.

A klóros viztől ekcémás leszel és a szemedet is kikészíti

3/5 A klóros viztől ekcémás leszel és a szemedet is kikészíti

Annyira szeretnél csobbanni ebben a melegben? Amúgy is előírás, hogy le kell zuhanyozni a medencézés előtt higiéniai okokból, de jót is teszel vele a testednek.

A nedves hajba kevésbé tesz kárt a klór, úszás után pedig olyan tusfürdővel zuhanyozz, ami olajos vagy testápolót is tartalmaz.

A hajad pedig megérdemel egy gazdag, olajos pakolást. Ne sajnáld, rakj rá egy egész maroknyit, ha hosszú a hajad.

Viszont a szemedet nem a klór marja, hanem a többi kémiai anyag és a baktériumok, amik az uszoda vizében vannak. Este egy kis jéghidegre hűtött kamillával borogasd be, és használj úszáshoz szemüveget!

Hiába kened magad magas faktorszámú napvédővel, mindig leégsz

4/5 Hiába kened magad magas faktorszámú napvédővel, mindig leégsz

Bőrgyógyászok szerint mindenképp érdemes sport napkrémet beszerezni, mert azt kifejezetten arra találták ki, hogy erős izzadás esetén is védje a bőrödet.

Tanácsos spray helyett a naptejet választanod, mert az jobban fed, és biztosan nem marad ki egy milliméter felület sem, ha rendesen bemasszírozod a bőrödbe.

Azokon a részeken is kend be magad, ahol ruha fed majd, mindenhova jusson a krémből, még a fülcimpádra is.

Amikor végzel az edzéssel, futással meg tudnál inni 5 liter vizet

5/5 Amikor végzel az edzéssel, futással meg tudnál inni 5 liter vizet

A hidratálást már mozgás előtt el kell kezdeni, igyál meg a sportolás előtt egy órával egy liter vizet, így biztosan nem veszítesz az izzadsággal majd vészes tartalékot, és utána nem kínoz annyira a szomjúság.

Egy-egy kortyot igyál futás, biciklizés vagy edzés közben ízesített vizet.

Próbáld ki a málna-menta kombót vagy az uborka-bazsalikom mixet, imádni fogod!