Oxigénből energia a mozgáshoz, avagy a karcsúsító aerobik

Írta: ,

A testmozgás korlátoz egy olyan gént, amely túlsúlyt okozhat, így csökkenti a zsírgyarapodást. Szabályozza az anyagcserét. Mozgás közben a test hatalmas mennyiségű energiát fogyaszt. Az aerobik az egyik legjobb testformáló módszer.

Energia és oxigén

Az energiafelhasználás felemészti a testben tárolt zsírokat, és rengeteg szabad zsírsavat használ fel a vérből, hogy a vér oxigénellátását biztosítsa.

A testedzés képes az inzulinkoncentráció csökkentésére, és ezáltal a zsír lebontásának növelésére. 

Tanulmányok során megállapították, hogy a súly csökkentéséhez az aerobikgyakorlatok megfelelőek. Aerob folyamat játszódik le viszonylag csekély vagy közepes erőkifejtést igénylő mozgások közben.


Belefáradtál az edzésbe? A motiváció visszaszerzésének 5 lépése


Edzéskor az izommunkához szükséges energia előállításához a szervezet nagy mennyiségű oxigént használ fel. A tartalék energiát biztosító szénhidrátokat és zsírokat oxigén segítségével égeti el. 

Aerobik

Az aerobik javítja az oxigénfelvételt, növeli az állóképességet, csökkenti a fáradtságot, enyhíti a depressziót, szabályozza a szív és a tüdő működését, gyorsítja az anyagcserét és a méregtelenítést, javítja az életminőséget.

A gyakorlatokat a hosszan tartó, alacsony intenzitású, szünet nélküli, ritmikus mozdulatok határozzák meg.

Ez magában foglalja nemcsak az élénk ritmusú zenére végzett testedzést, hanem a sétálást, a kocogást, a biciklizést, az úszást, a lépcsőmászást, a táncolást, a taj-chit, és sok más sportot, mint például a kosárlabdát vagy a focit.

Ezek a gyakorlatok nagy izomcsoportokat mozgatnak hosszú ideig.