5+1 otthoni kardió gyakorlat – Heti háromszor, és a fogyás garantált

Nagy Ágota
Írta: ,
5+1 otthoni kardió gyakorlat – Heti háromszor, és a fogyás garantált

A kardió edzés az egyik legnépszerűbb módja a fogyásnak. A következő gyakorlatokat otthon heti 3-5 alkalommal végezd, és a fogyás garantált.

A pulzusszám megállapítása

A kardióedzések során fontos megtalálnunk a számunkra ideális pulzusszámot. A szívritmus annyira kell emelkedjen, hogy ne lihegjünk és még tudjunk beszélni, de érezzük, hogy testünk dolgozik. Egy egyszerű formula segítségével kiszámíthatjuk a számunkra ideális pulzusszámot:

Férfiak: 226-életkor = maximális pulzus

Nők: 220-életkor = maximális pulzus

A célzott pulzus a maximális 50-70% kell legyen. Azok számára, akik régóta sportolnak és már jó formában vannak akár 75%-ig is engedhetik. Érdemes tehát egy "hordható" pulzusmérőt beszereznünk.

Tánc

Talán az egyik legszórakoztatóbb kardió edzésről van szó. Táncolj ritmikus dallamra, kombinálhatod aerobik elemekkel.

Egy teljesen szabad mozgásforma, csak egy szoba és jó zene szükséges hozzá. Még jobb, ha táncpartnered is akad!