Otthon edzenél? 4 alap sporteszköz, amit érdemes beszerezned

Írta: ,

Az életmódváltás nem egy gyorstalpaló tanfolyam, ahol pár nap alatt felkészülten, önbizalomtól duzzadó mellkassal és egy „megcsináltad” plecsnivel távozhatunk az iskolapadból. Rengeteg kétellyel, kérdéssel, elbizonytalanodással jár, legfőképpen az elején. Saját tapasztalat, hogy mikor belevág az ember – akár kezdő, akár újrakezdő –, nem szívesen rohan azonnal a legközelebbi edzőterembe, sokkal inkább az otthona nyugalmában kezdi el, hogy pár hét múlva, mikor belenéz a tükörbe, már lássa a magabiztosság csíráját, és emelt fővel vonulhasson le az edzőtermi népesség elé.

B opció, mikor nincs is ideje/lehetősége felkeresni egy termet, így inkább az otthonában alakít ki ideális teret a testmozgáshoz, fejlődéshez. Most azokat az eszközöket gyűjtöttük egy csokorba, amik nem hiányozhatnak egyetlen házilag kialakított „edzőteremből” sem, fontossági sorrendben, főleg, ha hosszútávra tervezünk!

1. Torna- és/vagy jógamatrac

Kép forrása: luckyraccoon/Depositphotos.com

A legfontosabb mind közül, amit sokan nem vesznek elég komolyan eleinte, aztán a fájós térd és könyök, a lila foltok és a beállt derék felnyitja a szemüket az ideális matrac nélkülözhetetlenségére! Nem egyszerű megtalálni a tökéletes darabot, ugyanis teljesen más típust kell alkalmazni jóga, HIIT vagy egyéb edzés során. Érdemes intenzitás alapján kutakodni a matracok között, és akár több típusból is betárazni otthonra, hogy az aktuális edzéstípusához megfelelően váltogatni tudjuk őket.

2. Gumiszalagok és -kötelek

Kép forrása: belchonock/Depositphotos.com

Kezdőként ezek ideális nehezítést jelenthetnek, ami segíti a gyorsabb fejlődést, ugyanakkor nem annyira megterhelő, mint súlyokkal dolgozni. Rengeteg kardió edzés végezhető a segítségükkel, és a különböző erősségüknek köszönhetően fokozatosan nehezíthetünk egy-egy feladatsoron, míg annyira edzettnek nem érezzük magunkat, hogy plusz súlyt kezdjünk el alkalmazni. Természetesen az erősebb gumiszalagok haladóként is kiváló eszközként funkcionálnak, akár súlyokkal kiegészítve!

3. Különböző súlyzók és súlyok

Kép forrása: tolstnev/Depositphotos.com

Ha nagyon kezdők vagyunk a súlyok még nem annyira javallottak, főleg otthoni használatra, felügyelet nélkül, hiszen egy pár kilós súlyzónál azt érezhetjük, nincs különösebb terhelés, aztán egy rossz mozdulat, és jön a feketeleves. Ha már pár hete benne vagyunk az edzésbe, és kezdünk ráérezni a mozgástechnikára, érdemes elkezdeni súlyzókkal és súlyokkal kiegészíteni az edzéseinket, hiszen sokkal látványosabb és gyorsabb eredményt érhetünk el a segítségükkel!

Érdemes beszerezni kisebb, közepesebb és nehezebb súlyzókból is egy-egy szettet, illetve lábra és/vagy karra erősíthető súlyokból is néhány verziót.

4. Gimnasztikai labda

Kép forrása: VelesStudio/Depositphotos.com

Sokan alábecsülik a gimnasztikai labdákban rejlő lehetőségeket, pedig nem csak az egyensúly gyakorlatokhoz kiváló társ, hanem bizony számos saját testsúlyos vagy kardió edzés tökéletes kiegészítő eleme is. Elég beírni a Youtube-ba, hogy „workout with gym ball” és máris ámulhatunk, milyen sokszínűen alkalmazható ez az egyszerűnek tűnő tárgy!

Akár kezdőként, akár haladóként is érdemes vele dolgozni, hiszen kiválóan fejleszti a mozgáskoordinációt, és bonyolítja még a legegyszerűbbnek tűnő feladatokat is. Mivel többféle méretben kapható, és sokszor az eltérő fazonok más-más edzésekhez ideálisak, így célszerű akár több verziót is beszerezni belőlük.