Kisebbek lesznek? Tények és tévhitek a női mellizmok edzéséről

Szabó Erzsébet
Írta: ,

Az edzőteremben gyakran látom, hogy a férfiak szinte csak a felsőtestükre edzenek, legalábbis ezen a téren jóval motiváltabbak, ezzel szemben a nők sokkal keményebb láb- és fenéknapokat tartanak, miközben a kar-, hát- és mellizmaikat csak nagyon óvatosan edzik. Manapság szerencsére már kezdenek eltűnni a tévhitek, de még mindig sokan hisznek abban, hogy nőként a nagy súlyoktól óriási izmaik lesznek. Ettől egy egészséges, normális hormonháztartás mellett nem kell félni, ahogy attól sem, hogy a mellizom edzésétől eltűnnek majd a cicijeid.

Tévhit: a testépítő nőknek a mellizomedzés miatt kicsi a cicijük

Jogosan merülhet fel benned a kérdés, hogy mégis miért csináltat olyan sok testépítő nő szilikon melleket, illetve miért egészen aprócska a mellük a legtöbb esetben? Ennek oka nem az, hogy edzik a mellizmaikat, hanem az, hogy a versenyekre teljesen leszálkásítják magukat, tehát diétáznak. A mell javarészt zsírszövetből áll, legalábbis a formáját a zsír adja meg, ami azt jelenti, hogy ha valakinek versenyformába kerül a testzsírszázaléka, akkor az bizony a mellein is meg fog látszani. Nem a súlyok és a megnövekedett mellizom miatt tűnik el a kerek forma, hanem mert a testükben alig található zsírszövet.

Tévhit: a mellizom edzése során elégetjük a zsírszövetet

Már egyre kevésbé tartja magát a tévhit, mely szerint létezik helyi zsírégetés, de azért még mindig találkozni erre vonatkozó témákkal.

A helyi zsírégetés több szinten is megbukik, először is ott, hogy a mellizmok edzése során nem zsírt fog felhasználni a szervezetünk, hanem szénhidrátot.

Csak akkor nyúl a zsírhoz, ha a szénhidrátraktárok már teljesen kiürültek, amit azért nem olyan könnyű elérni. Nem véletlenül nehéz a versenydiéta és a végső szálkásítás! Egy-egy átlagos felsőtestedzés azonban mindenről szól, csak nem arról, hogy versenyformába kerüljünk, úgyhogy nem kell aggódnod amiatt, hogy egyik gyakorlatról a másikra eltűnnek a melleid.

Tévhit: a mellizmok edzése megnöveli a mellek méretét

Logikus lenne ez a következtetés, hiszen az edzések során – különösen, ha nagy súlyokkal edzel – megerősödnek és meg is nőnek az izmaid (egy bizonyos mértékig). Az igazság azonban az, hogy a női mellizmok edzése sokkal inkább a tónusosság miatt fontos, bár jó hír, hogy kicsit megemelhetik, és ezzel nagyobbnak is mutathatják a melleket. Azért semmiképpen se számíts olyan drasztikus változásra, mint amilyen egy szépészeti beavatkozás, de nem is tűnik el nyomtalanul a munkád – látható lesz a formásodás, és a hónalji rész is szép ívet kap.

Fókuszban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!

7 gyakori tünet, ami magnéziumhiányra utalhat - Rád hány igaz?

Full hibrid, plug-in hibrid vagy mild hibrid? Tegyünk rendet a fejekben hibrid fronton

Csak olyat ajándékozz, amit magadra is kennél! 7 fantasztikus növényi alapú kozmetikum karácsonyra