Nem vonz a konditerem? Így kezdj neki a konditermi edzésnek, hogy élvezet legyen

Írta: ,

Sok-sok fogadalom és diéta kezdődik azzal, hogy mostantól többet edzem, hetente legalább kétszer vagy háromszor lejárok a konditerembe és sokkal egészségesebb életet fogok élni. Ezt elhatározni persze sokkal könnyebb, mint be is tartani, úgyhogy nem árt, ha tudatosan, célokkal és konkrét elvárásokkal kezdesz neki. Íme néhány tanács az első lépésekhez!

1/7 Tűzz ki célokat!

Mielőtt bármilyen edzésnek is nekivágsz, fontos, hogy kitűzd a legfontosabb céljaidat. Fogyni szeretnél, hogy a bikiniszezonban ne kelljen takargatnod magad? Le szeretnéd futni az első félmaratonod és ehhez szeretnél formába jönni?

Korábban lesérültél és szeretnéd visszakapni a régi lendületet vagy egyszerűen csak fittebb és egészségesebb életet szeretnél élni? Fontos, hogy mielőtt nekiugrasz a futógépnek vagy a legkeményebbnek vélt fitnesz órának, az előtt tisztázd magadban is, hogy mi a célod.

Tipp: Ha ez nem megy egyedül, akkor bátran kérj segítséget egy olyan ismerőstől, aki nálad otthonosabban mozog ebben a világban, de ha profibb segítségre vágysz, akkor akár személyi edzővel is felveheted a kapcsolatot!

Vele már az első alkalommal tisztázhatjátok a legfontosabb célkitűzéseket, felméritek a jelenlegi állapotod és kialakíthattok egy számodra akár egyedül is könnyen követhető edzéstervet!

2/7 Tervezd meg, hogy mikor edzel

Lehet, hogy túl egyszerűen hangzik, ezért marad el néha az, hogy mindig előre megtervezd, hogy melyik napokon fogsz edzeni.

Ha nem vagy ennyire rendezett vagy a munkád miatt nem tudsz nagyon előre tervezni, akkor is érdemes kitűzni legalább a hét elején egy-két napot, amikor biztosan edzeni szeretnél, hiszen így könnyebben tudsz a szabadidőddel kalkulálni.

Ha megvannak a kitűzött napok, akkor érdemes kicsit a saját dolgodat is megkönnyíteni, azaz előre becsomagolni az edzéscuccod, kikészíteni vagy még este betenni a kocsiba, reggel turmixot vagy frissítőt készíteni, hogy tuti semmi ne maradjon otthon!