Nem jut időd sportolni? Ha az alábbi 4 dolog igaz rád, nem kell bűntudatot érezned miatta

Írta: ,

A legtöbb ember életében akadnak olyan időszakok, amikor egyszerűen semmi ideje nincs a sportra. A mozgás szerelmesei most biztos felhördülnek, de ha nincs bébiszittered, ha két helyen dolgozol, és vizsgákra is készülsz, akkor legfeljebb arra van időd, hogy csinálj pár fekvőtámaszt, míg lefő a kávéd. Időszakosan neked sincs lehetőséged edzeni? Ha az alábbiak igazak rád, egyáltalán nem kell lelkiismeret-furdalásodnak lennie – majd pótolod az elmaradt az edzéseket kicsit később!

Amennyiben a mozgáshiányt kompenzálod az étrended átalakításával, nem fogsz hízni, tehát nem veszélyezteted az egészségedet – és persze a szépségedet sem. Utóbbi sok ember számára fontosabb, ám a túlsúly és a hirtelen hízás negatív hatása messze nem az, hogy nem jön rád a legszűkebb farmered.

Ha aktuálisan valamilyen ok miatt nincs lehetőséged sportolni, akkor bizony jobban kell figyelned az étrendedre, hiszen ebben az esetben nem is éget el olyan sok kalóriát a szervezeted. Ha tartani szeretnéd a súlyodat és az egészségedet is megőriznéd, akkor csökkentened kell a bevitt energiát.

Amennyiben ez nem esik nehezedre, és a mérleg nyelve sem billen el, biztos lehetsz benne, hogy mindent jól csinálsz, és a szervezetedet nem fogja különösebben megviselni, hogy aktuálisan háttérbe szorul az edzések számra.

Nem érzel változást az erőnlétedben Kép forrása: lynxyoga.com

Ha még mindig olyan fittnek és erőteljesnek érzed magadat, mint amikor rendszeresen sportoltál, akkor sem kell izgulnod. Persze, nem arra gondolunk, ha valamit versenyszerűen űztél, most pedig semmit sem mozogsz, akkor ugyanolyan edzett maradsz – erre nyilván semmi esély.

Azonban, ha nem okoz nagyobb gondot számodra, ha futnod kell a busz után, ha rossz a lift, és lépcsőznöd kell, vagy két sarokról kézben kell hazavinned a gyermekedet, akkor nincs okod lelkiismeret-furdalásra. Ezek azt mutatják, hogy az erőnléted továbbra is rendben van, és bár edzeni lehet, hogy nem jutottál el, próbálod más módszerekkel pótolni a mozgást – amik ráadásul hatékonynak is bizonyulnak.

Elvégre, ha jól bírod a terhelést akkor is, ha hirtelen kell odatenned magadat, biztosan nincs gond a kondícióddal.