Így mozgasd át a teljes testedet otthon, kiegészítők nélkül

Szabó Erzsébet
Írta: ,
Így mozgasd át a teljes testedet otthon, kiegészítők nélkül

Kép forrása: fizxes/depositphotos.com

Fontos dolog volt számomra rutinná tenni a heti edzéseket: nekem szükségem van arra, hogy felöltözzek, összekészülődjek és elmenjek a terembe mozogni, itthon nem igazán tudom a rendszerességre rávenni magamat. Ugyanakkor tudom, hogy sokan nem engedhetik meg maguknak, hogy konditerembe járjanak, hiszen sokszor maga az út is rengeteg időt elvesz a napból. Te sem tudsz egyelőre kiszabadulni a hétköznapi forgatagból? Semmi gond! Már néhány sokoldalú gyakorlat segítségével átmozgathatod a teljes testedet – akár kiegészítők nélkül.

Fekvőtámasz

A fekvőtámasz nagyon hatékony edzésmódja a felsőtestnek és a legnagyobb előnye, hogy bárhol, bármikor elvégezheted. A vállaidnál szélesebb kartámaszban támaszkodj meg a talajon, a lábujjaid érintkezzenek a talajjal. Fontos, hogy a fekvőtámasz közben közel tartsd magadhoz a karjaidat! Tartsd egyenesen a hátadat, a törzsedet és a lábaidat is. A karjaid segítségével addig nyomd ki magadat, amíg ki nem tudod nyújtani teljesen, majd ismét hajlítsd be őket: ezt ismételgesd néhány alkalommal, pár sorozatban. Fokozatosan növeld a terhelést, a gyakorlatok számát!

Syda_Productions/depositphotos.com

Plank

A plank szintén a világ egyik legegyszerűbb gyakorlata, mégis bámulatos a hatékonysága. Az alappozíció hasonló a fekvőtámaszhoz, csak ezúttal nem a tenyereden, hanem az alkarjaidon kell megtámaszkodnod. Fontos, hogy a far és a hátizmaidat, valamint a hasizmaidat is feszesen tartsd. Nem helyes, ha beejted, vagy éppen kinyomod a csípődet – a helyes planknál egyenesen kell tartanod a teljes testedet. Fejedet se lógasd, de ne is emeld fel, hanem tartsd kényelmesen. Addig tartsd ezt a pozíciót, ameddig csak tudod, és persze itt is növeld majd a másodperceket, perceket.