Mozgás 40 fölött? Ezeket érdemes kipróbálnod!

Írta: ,

Ha a húszas és harmincas éveidben is rendszeresen sportoltál, akkor miért hagynád abba pont most? Való igaz, hogy az izmaid már nem bírnak annyit, itt-ott fájdalmaid vannak és hamarabb elfáradsz egy-egy edzés után, de mindezek nem lehetnek kifogások, hogy többé ne sportolj. A rendszeres mozgás ugyanis nem csak azokat a gonosz úszógumikat tünteti el, de jobb közérzetet, nagyobb önbizalmat és egészségesebb mindennapokat is eredményez! Lássuk melyek azok az edzésformák, amik negyven fölött is tökéletesek számodra!

Zumba Kép forrása: paperandpencilblog.com

1/5 Zumba

A zumba órák nem csak azért jók, mert a pörgős ritmusok alapból jó hangulatot csinálnak, hanem azért is, mert észrevétlenül száll el belőled minden stressz és feszültség, hiszen az órák inkább szórakoztatóak és élvezetesek, nem egy izzasztó és fárasztó edzésre hasonlítanak.

A legjobb benne, hogy miközben kifújod a fáradt gőzt, azalatt dolgozik a hasizom a combok és a derék, a három legérzékenyebb női terület.

Fűzd meg az egyik barátnődet és próbáljátok ki együtt!

Jóga Kép forrása: camillestyles.com

2/5 Jóga

Ha nem vagy annyira táncoslábú, hogy egy zumba órára elmenj, és inkább a lassabb, nyugodtabb mozgásformákat szereted, akkor a jóga tökéletes választás számodra.

Egyrészt nem terheli annyira az ízületeket és az izmaidat, mint egy intenzív cardio edzés, viszont a mélyizmok megmozgatásával ugyanolyan hatékony.

Mivel ma már ezernyi jógaóra típus közül választhatsz, ezért azt javasoljuk, hogy ne ítélj elsőre, ha valamelyik nem jött be, akkor próbálj ki egy másikat!

Nekünk most az aero jóga az új őrületünk, és te melyiket választod majd?

Barre Kép forrása: camillestyles.com

3/5 Barre

Lehet, hogy még nem hallottál erről az új mozgásformáról, de semmi baj, ha úgy érzed, hogy kipróbálnál valami újdonságot, akkor ez egy remek lehetőség rá!

A barre a pilates, a cardio, a tánc és az erősítő órák elemeit ötvözi, de nem kell hozzá semmilyen táncos előképzettség vagy sportos múlt.

A lényeg, hogy az egyes elemeket a koreográfiában helyesen és pontosan végezd, ezzel ugyanis hatékonyan fejlesztheted az állóképességed és a rugalmasságod.

Ha rendszeresen jársz, a hasadról a plusz kilók észrevétlenül leolvadnak, az itt-ott fájó ízületek pedig egy csapásra helyrejönnek majd.

 

Spinning Kép forrása: thecut.com

4/5 Spinning

Ha korábban is mindig a cardio edzésekért voltál oda, mert sportolás közben szereted maximálisan kifárasztani magad, akkor a spinning a neked való mozgásforma.

Ne izgulj azon, hogy hány éves vagy, hány plusz kiló van rajtad és hogy hogy néznek majd rád a többiek az edzőteremben, ha belejössz, mindenki téged irigyel majd!

Először kezdj egy lazább órával, meglátod gyorsan fejlődsz majd és egyre jobban fogod bírni az izzasztó perceket!

Nyugi, mivel te állítod be a nehézségi fokot a bringán, mindig kontrollálhatod, hogy éppen mennyit adsz bele, az ízületeidet pedig ne féltsd, a biciklizés biztosan nem ront majd rajta!

Pilates Kép forrása: camillestyles.com

5/5 Pilates

Ha netán azért hagytál fel a rendszeres sporttal, mert az időhiány mellett az utóbbi időben bármit újrakezdtél, mindig lesérültél vagy elkezdett fájni valamid, akkor ne izgulj, erre is van megoldás.

A pilates nem csak újraépíti és megerősíti az izmokat, de a későbbi sérülések és fájdalmak megelőzésében és a rugalmasság megtartásában is rendkívül hatékony.

Ha mostanában gyakran tapasztalsz a hátadban feszülést vagy különböző izomfájdalmakat, akkor a pilates szinte kötelező, hidd el, utána újra szárnyakat kapsz majd!

Egyetértünk, hogy negyven fölött sem állhat meg az élet?