Mit kell tudnod a saját testsúlyos edzésekről?

Írta: ,

Sokszor megkapom edzésen, hogy a saját testsúlyos gyakorlatok első ránézésre nagyon könnyűnek tűnnek – aztán mikor csinálni kell, akkor kiderül, hogy mocsok nehéz, csak nálam már ott van az évek és a rutin. Pedig a saját testsúlyos edzés simán ki tud csinálni bárkit – pont ezért olyan hatékony.

 

A legnagyobb előnye, hogy minden, ami egy jó edzéshez kell, állandóan nálad van. Egy gödörben lógsz egy darab fán, ki tudnád húzni magad? Ha nem, akkor nagy bajban vagy. Arról nem is beszélve, hogy rengeteg ember van, aki azt mondja, hogy keményen edz, mégis képtelen megcsinálni egy húzódzkodást, kinyomni egy szabályos fekvőtámaszt, vagy akár csak egy percig megtartani magát plankben. Ilyenkor persze azt szokták mondani, hogy minek ezt, semmi szükség rá... Amiben lehet igazság, de ezekkel a gyakorlatokkal mégis nagyon jól mérhető egy ember edzettségi szintje!

A saját testsúlyos edzések számlájára írható, hogy itt sem szorulnak háttérbe a kezdők vagy a túlsúlyosok, mert mindig van könnyített alternatíva, amivel tudnak dolgozni. A tested a legjobb ellenállás. Ugyanúgy ki tudod fárasztani az izmaidat, mint bármelyik másik erősítő edzéssel, ugyanúgy elérheted az akár 48 órás utóégető hatást. Egy HIIT edzés például csak saját testsúlyos gyakorlatokra épül és pont ettől olyan hatékony.

Nem kell drága kondibérletre költeni, nem kell drága eszközöket venni és pláne nem kell magad rosszul érezni, ha nem futja ezekre. Ott a tested, használd azt és ugyanúgy elérheted a célod! ;)

Még több tippért látogass el a Facebook oldalamra is: www.facebook.com/Sasafitness!