Ha csak ennyit kocogsz naponta, már az is jót tesz neked: meg fog lepni a szám!

Zabolai Margit
Írta: ,
Ha csak ennyit kocogsz naponta, már az is jót tesz neked: meg fog lepni a szám!

Kép forrása: Milkos/depositphotos.com

A futás az egyik legegyszerűbb sport – ahogy futók tréfálkoznak gyakran vele, a lábaid mindig kéznél vannak. Tényleg csak egy pár jó cipő kell hozzá, meg persze az akarat. A jó hír viszont az, hogy nem kell maratont futnod, hogy érezhető legyen a szervezetedre gyakorolt jótékony hatás.

Ha kedvet kaptál Kép forrása: fuckyeahfitspo.tumblr.com

Ha eddig is futottál, akkor tedd el ezt a hírt az elméd egy hátsó zugába, hogy a következő alkalommal, amikor le kell küzdened a fáradtságot, legyen még egy indok, ami átsegít, ha pedig úgy érzed, ez volt az utolsó lökés, amire szükséged volt, hogy futni kezdj, akkor hajrá!

A kezdeti lendület nagyobb eséllyel tart ki hosszú távon is, ha nem csak úgy belelendülsz a futásba, majd csalódottan feladod az egészet, amikor látod, hogy nem megy a dolog, hanem van egy terved is: ez a kifejezetten kezdőknek összeállított edzésterv például bámulatos gyorsasággal hoz formába akkor is, ha soha korábban nem sportoltál, és nagyon hamar érhetsz el vele olyan eredményeket, amelyekről most talán azt gondolod, hogy teljesen elérhetetlenek a számodra.

Ha pedig kíváncsi lennél arra, mit tanácsol a kezdőknek egy IronMan, olvasd el korábbi interjúnkat Balázzsal!

Hihetetlen, de már egy perc is különbséget jelent Kép forrása: shop.lululemon.com

A University of Exeter és a University of Leicester közös vizsgálatának eredményeit az International Journal of Epidemiology-ban publikálta nemrég. Kutatásuk során 2.

500 nő napi aktivitását és csontjainak egészségét vizsgálták – előbbit a csuklóra szerelhető mérőműszerrel, az utóbbit pedig ultrahanggal.

A kutatók azt találták, hogy akik napi 60 és 120 másodperc közötti, közepes intenzitású futásnak megfelelő mozgást végeznek, már mérhetően jobb, erősebb csontokkal bírnak, mint azok, akik ennyit sem mozognak.

Azoknál a nőknél, akik napi egy percet futottak, 4%-kal jobb csontokat mutattak ki, míg 2 perc mozgás esetén ez az eredmény 6% volt.

Mindez persze nem látszik különösebben nagy eredménynek, de valóban nem is sok mozgásról van szó – a lényeg az, hogy minél többet futsz, annál jobbat teszel vele a csontjaid erősségének, és ha csak egészen kis távokat kocogsz, már akkor is mérhetően javítottál a szervezeted állapotán.

Fókuszban

3 napos őszi nagytakarítás - Ha ezeket a lépéseket betartod, az egész lakás ragyogni fog!

Rakd össze a top tisztítós kosarat: 6 kellék takarításhoz, amikkel gyerekjáték lesz az otthonod tisztán tartása

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján