Milyen jógatípus illik hozzád? A legnépszerűbb irányzatok fő jellemzői

Írta: ,

A jóga egy csodálatos út, mely hozzájárul a test, a lélek és az elme közötti egyensúly megteremtéséhez. Rengeteg óratípus van már a különböző jógastúdiókban, nagyon fontos azonban, hogy megtaláld a számodra legmegfelelőbb irányzatot, ami feltölt és jól esik, amit szívesen gyakorolsz akár minden nap. Az alábbiakban összegyűjtöm a legnépszerűbb jógatípusok jellemzőit, illetve az egészségünkre gyakorolt jótékony hatásait, hogy segítsek neked kiválasztani a hozzád legjobban illőt.

Mielőtt rálépnél az ösvényre Kép forrása: alignedholistics.com

Manapság rengeteg jógaiskola és -stílus között válogathatsz, ami egyrészt remek dolog, másrészt viszont meg is nehezítheti a választást – hova menj először, mit próbálj ki, hogyan indulj el ezen a csodálatos úton, amit a jóga ösvényének is neveznek.

Bármelyik irányzat mellett is döntesz végül, érdemes előbb többet kipróbálnod! Mindegyik jógatípusnál meg fogod tapasztalni, hogy a tested és a szellemed az ászanák gyakorlásán és a helyes jógalégzésen keresztül egy olyan állapotba jut el, amelyben sokkal könnyebb kizárnod a külvilágot, és kizárólag magadra, a belső lényedre figyelned.

Egy jó tanács: adj időt magadnak! Egy-egy neked tetsző típusnál időzz el minimum három hétig, hogy leszűrhesd, milyen változásokat hozott benned ez az időszak, ez a stílus!

És most lássuk az irányzatokat!

Hatha jóga Kép forrása: ilongevityhealth.com

Ha nincsen komolyabb egészségügyi problémád, akkor látogass el bátran egy alap hatha órára. Kezdetnek a legjobb választás!

Ez az ászana-sor segíti a gerinced egészségesen tartását, remek izomfejlesztő, állóképességed és koncentráltságod már pár alkalom után is érezhetően javul.

A légzésfigyeléses gyakorlatok, valamint az óra végi vezetett relaxáció sejt szinten építi be az egész testedbe az ászanák jótékony hatásait.

Ajánlom, ha stresszes a munkád, vagy sokat ülsz napközben. De akkor is, ha csak szükséged valamire, ami egy kis időre kikapcsol a mindennapi rutinból.