Mikor és hogyan eddz a tökéletes formákért?

Írta: ,

Ha nekiláttál edzeni – bármikor és bármilyen formában – az nagyon is dicséretes. De ha nem csak hobbiból szeretnél sportolni, hanem konkrét céljaid vannak (mint a célzott izom építés, vagy a zsírégetés), akkor egyáltalán nem mindegy, hogyan és mikor edzel! Kíváncsi vagy, hogy lehetsz a leghatékonyabb?

Kardió reggel Kép forrása: zumiez.com

Kétségtelen, a legnehezebb dolog hajnalban felkelni, mondjuk 1-1,5 órával a munka előtt csak azért, hogy elmehess kardiózni. Pedig amennyire nehéz, annyira hasznos ez a rutin: a reggeli kardió a leghatékonyabb zsírégető edzésforma.

További nagy előnye, hogy a munkába sokkal fittebben és frissebben mehetsz, ráadásul úgy telhet el a napod, hogy tudod, te már tettél az egészségedért. De miért ilyen hatékony a reggeli mozgás?

Nos, azért, mert ilyenkor az esti vacsorának hűlt helye van, a szervezeted nem tud szénhidrátokhoz nyúlni, kénytelen a tartalékokból energiát meríteni.

Persze ehhez az kell, hogy tényleg éhgyomorral állj neki sportolni (pl. kocogni, lépcsőzni, biciklizni), de ha képes vagy rá, akkor nagyon látványos eredményt érhetsz el!

Súlyzós edzés reggel

Óva intenénk attól, hogy reggel súlyzós edzéssel indítsd a napodat, bár az előbbiek alapján még kézenfekvőnek is tűnhet ez a mozgásforma. Az igazság viszont az, hogy a korai órákban az izomzatod messze nem áll még készen a komolyabb megpróbáltatásokra, sokkal ernyedtebb és erőtlenebb, mint ahogy arra az edzés során szükséged lenne.

A merev izomzat sérülékenyebb, jóval előbb szert tehetsz egy fájdalmas sportbalesetre, mint az hinnéd. Az alaposnál is alaposabb bemelegítés létfontosságú, de az izomzatra nincs pozitívabb hatással, ha éhgyomorra súlyzót emelgetsz.

Szóval, amennyire hatékony a hajnali kardió az alakodra nézve, annyira veszélyes a súlyzózás kora reggel az izomzatodat illetően. Ha felkelsz korábban az edzés miatt, akkor mindenképpen a kardiót válaszd, és a súlyzóidat egyelőre tedd félre.