Mik az otthoni edzés előnyei, és mire figyelj, ha belevágsz?

Katus Attila
Írta: ,
Mik az otthoni edzés előnyei, és mire figyelj, ha belevágsz?

Mindenképp változtatni szeretnél az életmódodon, de egyelőre fél óránál többet nem tudsz a mozgásra szánni? Akkor tökéletes megoldás lehet számodra az otthoni edzés!

Főként, ha ülőmunkát végzel!

Az eszközöknél is széles a választék: egyszerű kézi súlyzókat vagy akár bonyolultabb fitneszgépeket egyaránt vásárolhatsz, hiszen manapság már bármelyik sportszer könnyen beszerezhető.

Az otthoni edzés ugyanakkor nem csak fő edzésprogramnak, de kiegészítésnek is kiváló.

Naponta egy-két gyakorlat elvégzése – bizony ez mindenki számára fontos lenne!

Főként azoknak, akik egész nap ülőmunkát végeznek, hiszen ők illetve az egész gerincoszlopot. Ennek következtében gerinc- és hátfájdalom keserítheti meg a mindennapjaikat.

Heti 2-4 edzéssel ezeket az izmokat tökéletesen karbantarthatod, és egyúttal megelőzheted a komolyabb problémákat.

Az otthoni edzés szabályai

Ahhoz, hogy az otthoni edzés sikeres legyen, több szabályt is be kell tartanod.

Az első és legfontosabb az ideális napszak, időpont megválasztása. Az edzés lehetőleg minden nap ugyanakkorra essen.

Szigorúan tartsd magadat az elhatározásodhoz, mivel otthon elég nagy az esély arra, hogy valami közbejön, ilyenkor pedig hajlamos lehetsz kihagyni a mozgást...

Ha otthon edzel egyedül, akkor azt csak megfelelő háttér-információk birtokában tedd. Amennyiben nem vagy elég képzett, olvass utána, nézz oktató videókat, esetleg kezdetben fogadj személyi edzőt, aki megtanít a helyes technikára.

Törekedj arra, hogy ne csak egy-egy testrészre eddz, hanem mozgasd át a teljes testedet. Ügyelj rá, hogy az edzés mindig változatos legyen, és tartalmazzon heti egy kardió edzést is, amely lehet séta, futás vagy úszás.

Fókuszban

A legfinomabb snackek, amiket rohanós napokon a táskámba szoktam dobni

Az 5 legfinomabb tejes kávé recept, amiért minden nő odavan

Megéri hibrid autóval járni (?)