Maradj formában akkor is, ha nincs időd edzeni!

Írta: ,

Mindenkinek az életében vannak olyan időszakok, amikbe egyszerűen nem fér bele a rendszeres sportolás, de ilyenkor sem szabad elhagynunk magunkat! Íme néhány tipp, hogyan maradj fitt akkor is, ha nem tudsz eljutni az edzőterembe!

Kezdd korábban a napot! Kép forrása: 500px.com

1/5 Kezdd korábban a napot!

Lehet, hogy elcsépelt megoldásnak tűnik, de hatásos! Nem kell órákkal korábban felkelned, bőven elég, ha csak tíz percet szánsz testmozgásra. Ez pont arra jó, hogy felpörgesd a tested és energikusabban induljon a napod.

Azt gondolod, pár perc torna semmit nem ér? Minden az intenzitástól függ. Próbálj ki egy olyan rövid kardió gyakorlatsort, ami átmozgatja az egész testedet.

Elég, ha csak bekapcsolod hozzá a gépedet, mert már rengeteg változatos, rövid edzéssort találhatsz a neten. Ideje felkelni!:)

Kompenzálj az étkezéssel Kép forrása: etsy.com

2/5 Kompenzálj az étkezéssel

Biztos veled is megtörtént már, hogy beütemezted a heti edzéstervedet, de hirtelen minden összeesküdött ellened, és sehogy sem tudtad megoldani, hogy eljuss az edzőterembe.

Ilyenkor a legjobb, amit tehetsz, ha az étkezéssel kompenzálsz, vagyis próbálj meg ezekben a napokban kevesebbet és könnyebb ételeket enni.

Nem is lesz szükséged annyi energiára, mint az edzős időszakokban, szóval a „csalónapokat” lehetőleg ne erre az időre ütemezd.

Mozogj a munkahelyeden is Kép forrása: stocksy.com

3/5 Mozogj a munkahelyeden is

Persze nem arra biztatunk, hogy a folyosón futkározz fel-alá, de meglepődnél, mennyi „láthatatlan” gyakorlatot végezhetsz az irodában, akár ülve is. Például hasizom erősítésére nagyon jó, ha ülő helyzetben a törzsedet eltolod jobbra, majd balra úgy, hogy közben feszíted az izmaidat és csak a felsőtestedet mozgatod. Nem kell kapkodnod, a lényeg az, hogy jól megfeszítsd a hasizmaidat, és ezt akár egy e-mail megírása közben is elvégezheted. Ha túl sok ülőmunkát végzel, a farizmod is veszíthet rugalmasságából, ezért ajánlatos a következő gyakorlatot beiktatni a napi rutinodba: nincs más dolgod, mint jól megfeszíteni a farizmaidat, majd elengedni. Óránként pedig legalább egyszer állj fel az asztalodtól és tegyél egy rövid sétát. Öt-tíz perctől nem dől össze a világ, te viszont sokkal frissebb és hatékonyabb leszel.

Zsírégető házimunkák Kép forrása: behance.net

4/5 Zsírégető házimunkák

Ha minden kötél szakad és nem tudod beiktatni a mozgást, ráadásul felhalmozódtak a ház körüli teendők, akkor a legjobb, amit tehetsz, ha a házimunkát edzésként fogod fel.

Tudtad például, hogy a vasalással 70, a porszívózással pedig akár 120 kalóriát is elégethetsz 30 perc alatt?

Kell ennél több indok a takarításra? :)

5/5 Tényleg nincs időd edzeni?

Azt is fontos megvizsgálnod, hogy vajon tényleg nincs semmi időd az edzésre, vagy csak kényelmesebb munkából hazaérve leülni a TV elé egy tál nasival?

Tény, hogy vannak olyan helyzetek az ember életében, amikor az edzést egyszerűen már nem tudja bepasszírozni a teendők közé, de legalább fél órát muszáj magadra szánnod napi szinten, mert ennyit megérdemel a tested!