Már napi egy perc testmozgás is elég egy friss kutatás szerint

Írta: ,

Általában az a leggyakoribb kifogás az aktív életmóddal kapcsolatban, hogy nincs idő edzeni – egy háromnegyed órás fitnesz már nem fér bele a napba, főleg, ha el is kell hozzá menni az edzőterembe. Egy friss kutatás szerint azonban már akár egy perc intenzív mozgás is elég ahhoz, hogy legalább annyi egészségügyi javulást okozzon, mint egy háromnegyed órás.

A HIIT aranykora Kép forrása: lululemon.com

Már korábban is végeztek kutatásokat arra vonatkozóan, hogy a rövidebb edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszabbak, ha megfelelő intenzitással végzed őket.

Pontosan ennek köszönheti előretörését a HIIT, azaz a magas intenzitású intervall edzés: ennek is az a lényege, hogy egy 20-25 perces gyakorlatsorral simán kiválthatsz egy hosszabb futást vagy kevésbé intenzív fitneszórát, persze úgy, hogy közben beleadsz apait-anyait. Egy friss kutatás szerint azonban gyakorlatilag egy perc is elég arra, hogy olyan egészségügyi előnyökhöz juss, mint egy hosszabb változatnál.

Tabata és társai Kép forrása: lululemon.com

Az egész mozgalom 1990-ben indult, amikor a japán dr. Izumi Tabata megalkotta saját módszerét, a tabatát, amely egy négyperces, szuper intenzív edzésfajta – gyakorlatilag felér 45 perc kocogással.

2006-ban a kanadai dr. Martin Gibala végzett kutatásokat azzal kapcsolatban, hogy a rövid, de intenzív edzések tényleg sokkal hatékonyabbak, mint az alacsony intenzitású, de hosszabb módszerek – ráadásul hatásukra egész nap égeted a zsírt, és nem csak addig, amíg mozogsz.

Ezeket az eredményeket az elfoglalt emberek nagy örömmel fogadták, hiszen azt jelentették, hogy nem kell többé másfél-kétórás edzésekkel szenvedniük, amelyeket egyébként is nagyon nehezen szorítottak bele a napjukba.