A legjobb újrakezdő sportok, ha egy ideje már nem mozogtál

Schuster Borka
Írta: ,
A legjobb újrakezdő sportok, ha egy ideje már nem mozogtál

Kép forrása: happilygrey.com

Egy ideje már csak a kanapén heverészel, kijöttél a formádból és most, hogy a tavasz közeleg, érzed, hogy jó lenne megint visszanyerni az irányítást a tested fölött? De mivel kezdd a dolgot? Az alábbi sportok nem csak általánosságban lehetnek jó választások az egészséged és fittséged megőrzéséhez, akkor is különösen jó döntésnek bizonyulnak, ha most kezded újra a mozgást.

Csoportos aerobik

A futáshoz hasonlóan az aerobik szintén segíthet az erőnléted gyors fejlesztésében, segíthet, hogy visszaszerezd a régi formádat. A csoportos edzés egyik nagy előnye, hogy van körülötted egy támogató, biztató közösség, ez pedig sokaknak kitartást ad akkor, amikor, ha egyedül lennének, talán leülnének és kihagynák az edzés hátralévő részét.

Egy kezdő vagy újrakezdő csoportban ráadásul azt is fogod látni, hogy mások ugyanazokkal a nehézségekkel küzdenek, mint te, és hogy egyáltalán semmi okod arra, hogy emiatt kellemetlenül érezd magadat, hiszen éppen azért vagy itt, hogy jobb formában legyél, hogy tegyél valamit az egészségedért.

Egy csoportos órán ezen felül még egy edző is mindig veletek van, aki profi segítséget kínál, odafigyel a bemelegítésre és a levezetésre, így csökkentheted a sérülés veszélyét, és mindig lesz, akihez a kérdéseiddel fordulhatsz.

Futás

A futásban az a jó, hogy csak egy pár cipő kell hozzá, és már indulhat is az edzés, akkor, amikor te akarod, akkor, amikor neked jó. Ráadásul, ha abba a csoportba tartozol, aki főleg eleinte, míg nincs a legjobb formájában, komfortosabbnak érzi magát, ha egyedül edzhet, akkor az akár magányosan is űzhető futás kiváló választás lehet neked.

Szintén mellette szól, hogy a fokozatosságot betartva viszonylag gyorsan szerezheted vele a régi kondidat: túlerőltetni semmiképpen nem szabad magadat, de eleinte rövidebb kocogások és hosszabb séták váltogatásával néhány hét alatt jelentősen javíthatsz az állóképességeden.

Futni ráadásul nagyobb túlsúllyal vagy valamilyen keringési zavarral sem feltétlenül tilos, de természetesen ha nem vagy teljesen egészséges vagy nem megfelelő a BMI-indexed, akkor mindenképpen kérd ki az orvosod véleményét, mielőtt belevágnál az edzésbe – de ez természetesen minden más sportra is igaz. Ha túlsúllyal kezded a futást, akkor ezt is figyelembe véve válassz futócipőt, lehetőség szerint szakboltban, profi segítséggel, hogy az ízületeidet ne érje fölösleges megterhelés!

Fókuszban

Nyugodt alvás a megfázás alatt is! A téli megfázások tünetei alváshiányhoz vezethetnek, mely akár egy éjszaka alatt is negatívan befolyásolhatja az agyműködésünket

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!