5+1 leggyakoribb hiba edzés után – Hány igaz rád is?

Sándor Alexandra
Írta: ,
 5+1 leggyakoribb hiba edzés után – Hány igaz rád is?

A valódi fejlődés azután történik, hogy magad mögött hagyod a futópályát, az edzőtermet vagy az otthoni fitnesz-szőnyeget – és ebben a sportszakemberek is egyetértenek. Az izmaid regenerálódási és újjáépülési fázisa ugyanis kulcsfontosságú az alakod meg az erőnléted szempontjából. Sajnos ezt kitartó mozgás mellett is elég könnyen alááshatod…

Elfelejtesz nyújtani

Fölösleges időpazarlásnak tűnhet, hogy edzés után még maradj egy kicsit, és nyakatekert mozdulatokat végezz – holott annyi más dolgod lenne!

Ezzel azonban megfosztod az izmaidat a formásabb és egészségesebb fejlődés lehetőségétől, valamint az ízületeidet sem tehermentesíted. 
 
Az időspórolásért ráadásul másnap kamatostul kell megfizetned, mivel az izomláz sokkal gyakoribb és intenzívebb a nyújtást hanyagolók körében.
Itallal ünnepelsz

A cukorral telített smoothie-k teljesen alkalmatlanok arra, hogy velük jutalmazd magad egy kiadós edzés után. Sajnos hullámvasútra ültetik a vércukorszinted, de az alkohol hatása még ennél is károsabb, hiszen gátolja az izmok regenerációját a megterhelést követően. 

Sőt, kiszáradást is okozhat, továbbá hozzájárulhat az életveszélyes vérrögképződéshez. Ha teheted, igyál inkább színtiszta vizet
 
Néhány órával később persze lecsúszhat egy ital a barátokkal – de ne feledd, az Egészségügyi Világszervezet (WHO) naponta legfeljebb egy egységnyi szesz elfogyasztását javasolja a nőknek, ami egy pohár sörnek, bornak vagy egy rövidnek felel meg.