5+1 leggyakoribb hiba edzés után – Hány igaz rád is?

Sándor Alexandra
Írta: ,
 5+1 leggyakoribb hiba edzés után – Hány igaz rád is?

A valódi fejlődés azután történik, hogy magad mögött hagyod a futópályát, az edzőtermet vagy az otthoni fitnesz-szőnyeget – és ebben a sportszakemberek is egyetértenek. Az izmaid regenerálódási és újjáépülési fázisa ugyanis kulcsfontosságú az alakod meg az erőnléted szempontjából. Sajnos ezt kitartó mozgás mellett is elég könnyen alááshatod…

Elhagyod a lenyugvási szakaszt

A testednek időre van szüksége ahhoz, hogy a megterhelést követően helyreálljon a pulzusod és a vérnyomásod. Ezzel csökken minimálisra a sérülés és a károsodás kockázata.

A legegyszerűbb módszer, ha ugyanazt a gyakorlatsort végzed egyre lassabban, mielőtt teljesen leállnál: futásból először kocogásra, majd sétára váltasz, a step aerobicot pedig lépcső nélkül, egyre kisebbeket lépve fejezed be.
Nem öltözöl át

Látszólag egyértelmű, mégis sokan megfeledkeznek róla, hogy edzés után azonnal le kell zuhanyozni, s tiszta, száraz ruhába bújni. 

A verejtékkel átitatott cuccok ugyanis magukban tartják a nedvességet, ami a megfázáson kívül akár gombás fertőzések forrása is lehet. 
 
Ha a külső hőmérséklet nem jelent gondot, természetesen 10-15 perctől még nem valószínű, hogy megbetegszel – de ennél tovább semmiképp se húzd a ruhacserét, ha lehet!