5+1 leggyakoribb baki edzés után – Hány igaz rád is?

Sándor Alexandra
Írta: ,
5+1 leggyakoribb baki edzés után – Hány igaz rád is?

A valódi fejlődés azután történik, hogy magad mögött hagyod a futópályát, az edzőtermet vagy az otthoni fitnesz-szőnyeget – és ebben a sportszakemberek is egyetértenek. Az izmaid regenerálódási és újjáépülési fázisa ugyanis kulcsfontosságú az alakod meg az erőnléted szempontjából. Sajnos ezt kitartó mozgás mellett is elég könnyen alááshatod…

Itallal ünnepelsz

A cukorral telített smoothie-k teljesen alkalmatlanok arra, hogy velük jutalmazd magad egy kiadós edzés után. Sajnos hullámvasútra ültetik a vércukorszinted, de az alkohol hatása még ennél is károsabb, hiszen gátolja az izmok regenerációját a megterhelést követően. 

Sőt, kiszáradást is okozhat, továbbá hozzájárulhat az életveszélyes vérrögképződéshez. Ha teheted, igyál inkább színtiszta vizet
 
Néhány órával később persze lecsúszhat egy ital a barátokkal – de ne feledd, az Egészségügyi Világszervezet (WHO) naponta legfeljebb egy egységnyi szesz elfogyasztását javasolja a nőknek, ami egy pohár sörnek, bornak vagy egy rövidnek felel meg.
Elfelejtesz nyújtani

Fölösleges időpazarlásnak tűnhet, hogy edzés után még maradj egy kicsit, és nyakatekert mozdulatokat végezz – holott annyi más dolgod lenne!

Ezzel azonban megfosztod az izmaidat a formásabb és egészségesebb fejlődés lehetőségétől, valamint az ízületeidet sem tehermentesíted. 
 
Az időspórolásért ráadásul másnap kamatostul kell megfizetned, mivel az izomláz sokkal gyakoribb és intenzívebb a nyújtást hanyagolók körében.

Fókuszban

A legfinomabb snackek, amiket rohanós napokon a táskámba szoktam dobni

Az 5 legfinomabb tejes kávé recept, amiért minden nő odavan

Megéri hibrid autóval járni (?)