5+1 leggyakoribb baki edzés után – Hány igaz rád is?

Sándor Alexandra
Írta: ,
5+1 leggyakoribb baki edzés után – Hány igaz rád is?

A valódi fejlődés azután történik, hogy magad mögött hagyod a futópályát, az edzőtermet vagy az otthoni fitnesz-szőnyeget – és ebben a sportszakemberek is egyetértenek. Az izmaid regenerálódási és újjáépülési fázisa ugyanis kulcsfontosságú az alakod meg az erőnléted szempontjából. Sajnos ezt kitartó mozgás mellett is elég könnyen alááshatod…

Nem alszod ki magad
Mi lenne a telefonoddal vagy a laptopoddal, ha egyszer csak úgy döntenél, hogy megfosztod a töltéstől, mert arra neked nincs időd? Ugye, milyen őrültségnek tűnik a dolog?
 
Pedig a szervezeted is hasonlóképpen működik – ha teljes kikapcsolástól hála az égnek nem is kell tartanod az akksi lemerülésekor, de rossz közérzettel és teljesítménycsökkenéssel muszáj számolnod. 
 
Edzésnapon semmiképpen se add hét óránál alább az alvásidőt: lehetőleg sem előtte, sem pedig utána!
 
Amennyiben bizonytalan vagy benne, milyen edzésprogram és milyen időzítéssel lenne a legjobb a testednek, bátran kérj szakértői segítséget sportorvostól, humánkineziológustól vagy személyi edzőtől!
Nem öltözöl át

Látszólag egyértelmű, mégis sokan megfeledkeznek róla, hogy edzés után azonnal le kell zuhanyozni, s tiszta, száraz ruhába bújni. 

A verejtékkel átitatott cuccok ugyanis magukban tartják a nedvességet, ami a megfázáson kívül akár gombás fertőzések forrása is lehet. 
 
Ha a külső hőmérséklet nem jelent gondot, természetesen 10-15 perctől még nem valószínű, hogy megbetegszel – de ennél tovább semmiképp se húzd a ruhacserét, ha lehet!

Fókuszban

Nyugodt alvás a megfázás alatt is! A téli megfázások tünetei alváshiányhoz vezethetnek, mely akár egy éjszaka alatt is negatívan befolyásolhatja az agyműködésünket

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!