Megvan a legegészségesebb sport! Nem késted még le a művelését

Nagy Niki
Írta: ,

Az úszás talán a világ leginkább alulértékelt sportja, sokkal kevesebben űzik, mint amennyire egészséges és amennyire jó alakformáló. Arról nem is beszélve, hogy ha bármilyen sérülésed van, elég nagy az esély rá, hogy az úszással még úgy is mozoghatsz. Öt érvünk van rá, miért húzz azonnal fürdőruhát, és vesd bele magad a legközelebbi medencébe.

A legbiztonságosabb sport

Már ami az izmaidat és az ízületeidet illeti – az úszás ugyanis nem terheli meg egyiket sem, általában sérülés után ez az első sport, amit végezhetsz, úgy, hogy nagyjából mindegy, milyen sérülésről beszélünk. Kutatások szerint a futáshoz vagy súlyemeléshez képest lényegesen biztonságosabb, sőt, nagyobb súlyfelesleggel rendelkezők is nyugodtan elkezdhetik, hiszen nem kapnak extra terhelést az ízületeik.

Nagyon jól égeti a kalóriákat

Egy óra úszással nagyjából 500 kalóriát égetsz el, ráadásul ez az egyik leghatékonyabb aerob edzés a világon.

Nagyon jól növeli az állóképességet, jót tesz a szívnek, stabilizálja a vérnyomást, ez pedig a szívrohamok megelőzésében segíthet.

Nagyon jó kardió edzés akkor, ha fogyni akarsz, és érdemes gyerekkorban elkezdeni már, hiszen egy plusz tudást ad, amiről soha nem tudhatod, mikor jöhet jól.

Elbúcsúzhatsz az asztmától

Mivel az úszás aerob mozgásforma, a tüdőkapacitásodat is növeli, amivel egészségesebb lehetsz, és nem kell félned, hogy olyan, a tüdőt érintő betegségek alakulnak ki nálad, mint az asztma, vagy ha már asztmás vagy, akkor a tünetek csökkenhetnek. A gyerekeknek éppen ezért érdemes minél előbb elkezdeniük úszni: ez a fajta testmozgás csökkentheti az asztma kialakulásának esélyeit.

Fókuszban

A legfinomabb snackek, amiket rohanós napokon a táskámba szoktam dobni

Az 5 legfinomabb tejes kávé recept, amiért minden nő odavan

Megéri hibrid autóval járni (?)

Egészség és életmód

A legfinomabb snackek, amiket rohanós napokon a táskámba szoktam dobni