Kilófaló edzések - Minden feleslegedet lemozoghatsz rövid időn belül

Szabó Erzsébet
Írta: ,

Ha elsősorban a fogyás a célod, akkor a kardió edzésekre kell támaszkodnod, ami persze nem jelenti azt, hogy felesleges lenne a súlyzókat emelgetned. Ha gyors változást szeretnél, heti három-négy zsír- és kalóriaégető edzést kell beiktatnod, ennyivel már tényleg látványos eredményeket érhetsz el, rövid időn belül. De milyen lehetőségek közül érdemes válogatnod?

Extrém zsírégetők

Ha hónapok vagy évek óta nem sportoltál, akkor nem feltétlenül az extrém zsírégetőkkel érdemes indulnod, bár az tény, hogy ezek az edzéstípusok nagyon hatékonyak. Azonban feltételeznek némi edzettséget is, márpedig problémák lesznek az állóképességeddel, ha már nagyon régóta nem mozogtál. Sajnos hiába kecsegtető az akár 800 kalória elégetése óránként, ha ilyen edzésre kellő állóképesség nélkül jelentkezel, csak a lelkesedésedet veszíted el.

A későbbiekben azonban – főleg, ha stagnálni kezd a súlyod – érdemes támaszkodnod rájuk, hiszen nagyon hatékonyak. De mik is az extrém zsírégetők? Ilyen edzéseken általában csoportos órák keretében vehetsz részt.

A lényegük az, hogy nem végeztek bonyolult mozdulatokat, sőt, lehetőleg minél egyszerűbbeket (akár egy négyütemű fekvőtámasz), viszont nagyon magas ismétlésszámmal dolgoztok (általában 64, vagy 128 db gyakorlat), ráadásul pihenőidő nélkül.

Ami még tovább növeli ezeknek az óráknak az intenzitását, az, hogy nincs nyújtás, levezetés, ez pedig azt jelenti, hogy a tested még azután is égeti a zsírt, hogy az edzésnek vége van.

Kilófaló edzések - Minden feleslegedet lemozoghatod nyárig!

Az extrém zsírégetők egyik népszerű típusa a tabata. Ez az edzés egy kicsit könnyebb, mint a „klasszikus” zsírégető, ugyanis van benne pihenőidő (még ha csak pár másodperc is), ráadásul rövidebb, általában csak 30 perces és a gyakorlatokat sem végzitek ilyen nagy számban. A legtöbbször itt is elmarad a nyújtás, így a szervezet tovább dolgozik, magasabb szinten égeti a zsírt, de persze nem úgy, mintha tovább mozognál, csupán hatékonyabban, mint alaphelyzetben.

Klasszikus kardió edzések

A kardió edzésekben nem csak az a jó, hogy segítenek eltüntetni a felesleget, hanem az is, hogy nagyon jó állóképességet adnak, ami hosszú távon mindenképpen előnyös. Már eleve sokkal hatékonyabb leszel azzal, hogy fogysz, leadod a feleslegedet, ráadásul, ha eközben az izomtömegedet is sikerül növelned, még vékonyabb lehetsz – minél több rajtad az izom, annál több energiát tud elégetni a szervezeted. De milyen kardió edzésekkel érdemes kezdeni?