Futni jó! Így kezdd el és szerettesd meg magaddal a futást

Írta: ,

Túl egyoldalúnak találod a futást? Netán megpróbálkoztál vele, de nem esett olyan jól, ezért hamar abbahagytad? Pedig ez a sport tökéletes kiegészítője lehet más edzéstípusoknak, csak a kezdeti holtponton kell átesni. Íme néhány tipp, hogyan kezdd el, és hogyan tedd rendszeres testmozgássá a futást!

Mielőtt belevágnál a futásba, néhány dolgot nem árt átgondolni.

Először is beszélgess egy edzővel vagy egy futásban járatos ismerősöddel, kérdezd ki, ő hogyan kezdte, milyen edzéstervet javasol stb.

Fontos, hogy mindig reális célokat tűzz ki magad elé – nem kell három hónap után félmaratont futnod, a lényeg, hogy eddz folyamatosan, és még inkább fokozatosan!

De mindenekelőtt szerezz be egy jó futócipőt, ami az ízületeid védelme miatt elengedhetetlen!

Lesznek olyan periódusok, amikor egyáltalán nem élvezed a futást. Az elején sokszor előfordul a kezdőkkel, hogy ilyenkor azzal a felkiáltással hagyják abba, hogy „Áhh, ez nem nekem való!”

Hagyd, hogy a tested hozzászokjon az új mozgásformához, és mindenképp figyeld a jelzéseit – hogyan változik, hol érzel fájdalmat stb.

Az elején előfordulhatnak mikrosérülések, amiket hosszú, alapos nyújtással megszüntethetsz (illetve meg is előzhetsz), a rossz napokra pedig egy megoldás van: a következő nap!