Keményen edzel, mégsem látszik? Ezek lehetnek az okok

Írta: ,

Rengeteg oka lehet annak, hogy hiába edzel rengeteget, mégsem látszik rajtad. Ha az istenért sem akarnak eltűnni azok a plusz kilók, vagy nem látod sehol a hőn áhított kockákat, gondolkozz el az alábbi tanácsokon – jó hír: lehet, hogy még többet is kell enned, mint eddig!

Túl sok mindent csinálsz Kép forrása: fitnessapparelexpress.com

Egyik héten futsz, aztán elmész gyúrni, aztán csinálsz egy kis crossfitet, beiratkozol kickboxra, néha pedig beugrasz egy jógaórára? Mindezt egy hónap leforgása alatt?

Rossz hírünk van: ez így túl sok minden egyszerre! Bár nem ajánlatos hónapokig csak egyfajta mozgásformához ragaszkodnod, a túl változatos edzésterv is ugyanannyira hatástalan lehet, mint egy monoton.

A különböző mozgásformákban annyiféle izmodat használod, hogy gyakorlatilag végül egyiket sem dolgoztatod meg igazán – hiába van izomlázad a fenekedben a futás és a kickbox után is, az mégsem szigorúan ugyanaz az izom és ugyanolyan terhelés, amitől hatékonyan fejlődhetsz.

Túl kevés dolgot csinálsz Kép forrása: dailyburn.com

Az előző ellentéte: megrögzött futó vagy, de nem csinálsz mellette súlyzós gyakorlatokat? Csak a súlyokat emelgeted, de eszedbe sem jut, hogy néha kardiózz?

Az egyik nem működik a másik nélkül, sőt, még ezeket is megunhatja a szervezeted, ha sokáig csinálod. A lényeg az, hogy néhány havonta mindenképp változtass az edzésterveden – megmaradhat mondjuk a futás, de mindig valami más kiegészítést válassz hozzá, vagy ha a kondi a szíved csücske, néha fuss, néha biciklizz, néha ugrókötelezz hozzá.

Itt is igaz, hogy fő a változatosság: ha már úgy érzed, nem kihívás egy sport, kóstolj bele valami másba!