Kávé edzés előtt – az ördögtől való, vagy jó ötlet?

Írta: ,

Elég sok vegyes véleményt hallani manapság arról, hogy a koffein (és kifejezetten a kávé) fogyasztása milyen hatással van az edzésbeli teljesítményedre. Néhányan azt mondják, hogy egyenesen visszafogja, mások szerint pedig szárnyalsz majd tőle. De hol van az igazság?

Koffein a mindennapokban Kép forrása: localmilkblog.com

A kávé nyilvánvalóan a koffeintartalma miatt jön szóba mint edzés előtti ital. A koffein alapvetően felébreszti a tested, élénkíti az agyadat és felturbózza az anyagcserédet, így ha nem fogyasztasz belőle túl sokat, kifejezetten hatékony.

Ugyanakkor rengeteg helyről hallani, hogy a koffein el is vonja a vizet a testedtől, ami egy komolyabb edzés közben kifejezetten veszélyes is lehet, hiszen ilyenkor az egyik legfontosabb dolog a megfelelő hidratálás.

De akkor mi tévő legyél? Ne idd, mert kiszáradsz, vagy idd, mert felpörögsz tőle?

Miért a koffein? Kép forrása: theberry.com

A koffein az egyik legtermészetesebb élénkítő szer, és nem csak a kávéban található meg.

Ugyanígy koffeintartalma van a teának, a csokoládénak, rengeteg edzés előtti pörgetőnek és a sportitaloknak is.

Mégis, a legjobb, ha a legtermészetesebb formájában viszed be, azaz vagy kávé, vagy tea formájában – ebben az edződ is megerősít majd. Aztán – jó esetben – hozzáteszi, hogy is az igaz, ami az élet többi területén: mehet, de csak mértékkel!