Utálod a futást? 5 kardió edzés, amire lecserélheted

Nagy Niki
Írta: ,
Utálod a futást? 5 kardió edzés, amire lecserélheted

Nem mindenki szereti a futást – én mondjuk pont imádom, de át tudom érezni annak a helyzetét is, akinek minden egyes megtett lépés egyenlő a kínszenvedéssel. Ugyanis nekem a futás helyett az úszás a halálom, és inkább rágyúrok egy maratonra, mintsem leússzak két hosszt bárhol. Ettől függetlenül jó hírünk van: hiába tűnik úgy, hogy a fogyáshoz mindenképpen futnod is kell, mi tudunk olyan edzésmódszereket ajánlani, amikkel kiválthatod a nem kívánt kilométereket!

Ússz! Kép forrása: theguardian.com

Na igen, attól, hogy én nem szeretem, még egy hatásos edzésmódszer – főleg akkor, ha éppen egy sérülésből vagy felgyógyulóban, esetleg gerinc- vagy ízületi problémáid vannak.

Az úszás kikapcsol, feltölt, és kellemesen elfáradsz benne, ráadásul úgy edz meg, hogy nem terheli feleslegesen a testedet.

Nincs betonnak ütköző sarok, helytelen gerinctartás, rossz térdtartás, csak a víz és te.

Emellett a tüdődnek is jót teszel vele, hiszen azzal is edzed, hogy ritmusosan, egyenletesen veszed a levegőt, és benntartod, amíg lenn vagy a víz alatt.

Csapatsportok Kép forrása: shopstyle.com

Gyakorlatilag bármi olyan csapatsportot választhatsz, amihez sokat kell fel-alá rohangálni – hiába van technikailag itt is futásról szó, mivel nem egyedül csinálod, és folyamatosan új ingerek érnek közben, szinte észre sem veszed, hogy megy az idő, és legyűrsz legalább annyi kilométert, mint amennyit egy laza futásnál tennél.

Ezen kívül a folyamatos tempóváltoztatás jobban felpörgeti a szívedet, ezáltal sokkal jobbat tesz a szervezetednek, mintha monoton futnál a rakparton.