Jótékony lábformáló gyakorlatok, ha fáj a térded

Írta: ,

Ha térdproblémád van, talán úgy gondolod, hogy a további terheléssel csak fokozod a bajt. Pedig ennek többnyire éppen az ellenkezője igaz: a térdízületet tartó izmok erősítésével, illetve azok rugalmasságának megőrzésével javíthatsz a helyzeten. De mindenképpen egyeztess az orvosoddal, mielőtt a következő gyógytorna-mozdulatokba kezdesz!

Bemelegítés

A bemelegítést nem szabad túlagyalni, valamint olyan gyakorlatok végzése sem ajánlott ilyenkor, amelyek intenzív igénybevételt jelentő módon nyújtják meg a lábizmokat.

Tökéletes, ha öt percet szobabiciklizel, két percig fokozott tempóban sétálsz, vagy pedig felülésre emlékeztető mozdulatot végzel a karjaiddal a falnak támaszkodva, miközben a magasba emeled a sarkadat. Így máris jelentősen csökken a sérülés kockázata.

Ha a térded nincs a legjobb formában, érdemes ezzel a könnyű gyakorlattal edzeni az elülső combizmaidat, ami a lehető legkevésbé terheli az ízületeidet

Feküdj a hátadra a talajon, hajlítsd be az egyik lábadat, a másikat pedig kinyújtva emelgesd a behajlított térd magasságáig.
 
10-15 ismétléssel végezz mindkét oldalra 3-3 szettet!