4 jóga póz, amivel láthatóan javulni fog a hajlékonyságod

Írta: ,

A kisgyermekek még észveszejtően hajlékonyak, de ha hanyagolják a sportolást, a nyújtó gyakorlatokat, akkor már kamaszkorukban sem lesznek kiemelkedően rugalmasak az izmaik. Ez felnőttkorban csak fokozódik, különösen ülőmunka esetén… Sok egyéb mellett a hajlékonyság kérdésére is választ ad a jóga. Az alábbi pózokat könnyen elsajátíthatod, a gyakorlás eredményét pedig már néhány hét után látni fogod. Vágj bele!

Lefelé néző kutya Kép forrása: fizkes/Depositphotos

Talán túlságosan is egyszerűnek tűnik ez a póz, de ha helyesen akarod csinálni, akkor egyáltalán nem lesz könnyű a kivitelezése. Ennél a jógapóznál az lenne a cél, hogy a talpad teljes egészében érintkezzen a földdel, miközben a térdhajlataid és a hátad is egyenes, fejed pedig lefelé néz. Ez jó eséllyel nem fog elsőre sikerülni, de semmi okod nincs az elkeseredésre! A gyakorlás során arra kell ügyelned, hogy a hátad és a fejed helyes tartásban legyen – ez valószínűleg nem fog túl nagy gondot okozni.

Inkább a lábak nyújtása nehézkes, de ezen is segíthetsz: amíg nem sikerül a teljes talpadat leérintened a talajra, addig hajlítsd be a térdeidet.

Mindig kicsit rugózz, próbáld nyújtani a térdhajlatodat, esetleg a tenyered helyett támaszkodj az ujjaidon. Minden alkalommal jobban fog menni a nyújtás, és egyre közelebb kerülsz majd te is a helyes póz kivitelezéséhez.

Felfelé néző kutya Kép forrása: fizkes/Depositphotos

A lefelé néző kutya után itt a felfelé néző póz, amiben van egy nagy csavar – és ez teszi olyan nehézzé a kivitelezését. Ennél a póznál hasra kell feküdnöd, majd a tenyereiden megtámaszkodnod.

Fejedet hajtsd hátra, nézz felfelé! Az alap megvan, ami nem túl bonyolult sőt, bizonyára jól is esik, ahogyan nyújtod a hasizmaidat. Értelemszerűen minél jobban hátra tudod hajtani a törzsedet, annál jobban fejleszted a hajlékonyságodat.

Jöhet a csavar! A felfelé néző kutya pózában csak a lábfejednek és a tenyerednek szabad érintkeznie a talajjal.

Ehhez bizony már komoly izommunkára van szükség, de megéri a befektetett energia. A póz továbbfejlesztett változatában a lábfejeidet kell közelítened a fejedhez. Ezt úgy tudod megtenni, hogy a combjaid érintkeznek a talajjal, a tenyereddel továbbra is támaszkodsz, térdedet pedig hajlítod: hát mögött a lábfej közelít a fejhez. (Ez lesz a királykobra póz.)