4 jóga póz, amivel láthatóan javulni fog a hajlékonyságod

Írta: ,

A kisgyermekek még észveszejtően hajlékonyak, de ha hanyagolják a sportolást, a nyújtó gyakorlatokat, akkor már kamaszkorukban sem lesznek kiemelkedően rugalmasak az izmaik. Ez felnőttkorban csak fokozódik, különösen ülőmunka esetén… Sok egyéb mellett a hajlékonyság kérdésére is választ ad a jóga. Az alábbi pózokat könnyen elsajátíthatod, a gyakorlás eredményét pedig már néhány hét után látni fogod. Vágj bele!

Lefelé néző kutya Kép forrása: fizkes/Depositphotos

1/4 Lefelé néző kutya

Talán túlságosan is egyszerűnek tűnik ez a póz, de ha helyesen akarod csinálni, akkor egyáltalán nem lesz könnyű a kivitelezése. Ennél a jógapóznál az lenne a cél, hogy a talpad teljes egészében érintkezzen a földdel, miközben a térdhajlataid és a hátad is egyenes, fejed pedig lefelé néz. Ez jó eséllyel nem fog elsőre sikerülni, de semmi okod nincs az elkeseredésre! A gyakorlás során arra kell ügyelned, hogy a hátad és a fejed helyes tartásban legyen – ez valószínűleg nem fog túl nagy gondot okozni.

Inkább a lábak nyújtása nehézkes, de ezen is segíthetsz: amíg nem sikerül a teljes talpadat leérintened a talajra, addig hajlítsd be a térdeidet.

Mindig kicsit rugózz, próbáld nyújtani a térdhajlatodat, esetleg a tenyered helyett támaszkodj az ujjaidon. Minden alkalommal jobban fog menni a nyújtás, és egyre közelebb kerülsz majd te is a helyes póz kivitelezéséhez.

Felfelé néző kutya Kép forrása: fizkes/Depositphotos

2/4 Felfelé néző kutya

A lefelé néző kutya után itt a felfelé néző póz, amiben van egy nagy csavar – és ez teszi olyan nehézzé a kivitelezését. Ennél a póznál hasra kell feküdnöd, majd a tenyereiden megtámaszkodnod.

Fejedet hajtsd hátra, nézz felfelé! Az alap megvan, ami nem túl bonyolult sőt, bizonyára jól is esik, ahogyan nyújtod a hasizmaidat. Értelemszerűen minél jobban hátra tudod hajtani a törzsedet, annál jobban fejleszted a hajlékonyságodat.

Jöhet a csavar! A felfelé néző kutya pózában csak a lábfejednek és a tenyerednek szabad érintkeznie a talajjal.

Ehhez bizony már komoly izommunkára van szükség, de megéri a befektetett energia. A póz továbbfejlesztett változatában a lábfejeidet kell közelítened a fejedhez. Ezt úgy tudod megtenni, hogy a combjaid érintkeznek a talajjal, a tenyereddel továbbra is támaszkodsz, térdedet pedig hajlítod: hát mögött a lábfej közelít a fejhez. (Ez lesz a királykobra póz.)

Ülő csatár Kép forrása: fizkes/Depositphotos

3/4 Ülő csatár

Ez a póz is egyszerű ránézésre, de ha régen végeztél nyújtó gyakorlatokat, akkor nem lesz sétagalopp. A lényeg persze nem az, hogy minden elsőre sikerüljön, sokkal inkább az, hogy kezdőként az egyszerű gyakorlatokat elsajátítsd. A jógára tökéletesen igaz, hogy szemmel látható a fejlődés, úgyhogy rendszeres lesz a pozitív visszacsatolás. Ezt a pozitúrát ismerheted akár testnevelés óráról is, pontosan azért, mert kiválóan lehet vele fejleszteni a hajlékonyságot, és nem kell túl sok mindenre figyelni a kivitelezésénél.

Nyújtott lábakkal ülj le a talajra, karjaidat próbáld a vádlijaid mellett letenni a földre, fejedet közelítsd a lábszáradhoz.

A nyugodt légzésre és az egyenes hátra ügyelj! Természetesen segíthetsz a karjaiddal, megfoghatod a lábfejedet, vagy a bokádat, amit elérsz. Az viszont lényeges, hogy ne hajlítsd be a térdhajlatodat.

Pillangó Kép forrása: fizkes/Depositphotos

4/4 Pillangó

Ennek a póznak hatalmas előnye, hogy szinte bármikor bevetheted, akár akkor is, amikor olvasol, vagy éppen a laptopodon dolgozol.

Persze, a jóga lényege éppen a kikapcsolódás, a befelé figyelés, de a testednek így is, úgyis jól esnek a nyújtó gyakorlatok.

A pillangó póz kivitelezése igazán egyszerű: ülj le a földre, talpaidat érintsd össze, kezeiddel támaszkodj meg a lábfejeden, vagy akár a térdeiden.

Hátad legyen egyenes, lélegezz mélyeket, és próbáld a térdeidet minél jobban a földhöz közelíteni. A végső cél az, hogy külső felükkel le is érjenek a talajra. Ezzel a pozitúrával kiválóan tudod nyújtani, és rugalmassá varázsolni a belső combizmaidat.