Remek jóga gyakorlatok, ha fáj a hátad

Írta: ,

A hátfájás nem csak az idősebb korosztály betegsége, akár az egészen fiatal felnőttek is megtapasztalhatják, ha egyetemen vagy akár a munkahelyen órák hosszat kell üldögélniük minden nap. A hátfájás kezelésére az egyik legjobb módszer, ha megerősítjük a hátunk izmait: erre számtalan torna létezik, és a jóga is igen hatékony. Hoztunk most neked néhány szuper jógapózt, ha te is hátfájással küzdesz.

A lefelé néző kutyapóznál gyakorlatilag egy háromszöget kell formáznod, amelynek alapja a padló, a két szára pedig a tested két fele.

Egyenes állásból veheted fel a pozíciót úgy, ha kezeiddel megérinted a padlót, míg a csípődet felfelé tolod.

A gyakorlatot érdemes legalább egy percig kitartani.

Ez a pozíció remekül nyújtja az egész testet, emellett edzi az izmaidat, köztük a hát nagyobb izmait is, amelyek segítenek, hogy helyes testtartást tudj felvenni, így a hátfájást is segíthet megelőzni, illetve kezelni.

A gyermek póz nagyon hasonlít a baba pózhoz, amelynél a testünket magunk alá gömbölyítve, fejünket a térdünk elé helyezve, csak itt a kezeinket nem fogjuk össze a hátunknál, hanem kinyújtjuk előre, és összekulcsoljuk.

Ez a pozíció látszatra ugyan nagyon pihentetőnek tűnhet, de valójában nagyon is aktív: dolgoztatja az izmaidat, és segít kinyújtani a hátadat is.

Emellett remek stresszűző pozíció is, amely közvetve így is hozzájárul a hátfájás csillapításához.