5+1 tény, amiért az intervall edzések a leghatékonyabbak

Nagy Niki
Írta: ,
5+1 tény, amiért az intervall edzések a leghatékonyabbak

Minden időszaknak megvan a maga csodaedzése – most, hogy a crossfit-láz kicsit lecsengeni látszik, elkezdett teret hódítani magának a HIIT, azaz a magas intenzitású intervall edzésmódszer (high intensity interval training). Ennek tulajdonképpen annyi a lényege, hogy egy edzés alatt váltogatnod kell a magas intenzitású, kifullasztó gyakorlatokat lazább, nyugisabb szakaszokkal – de úgy, hogy nem állsz meg közben, és folyton mozgásban maradsz. Ez az edzésmódszer azért éli most virágkorát, mert rendkívül rövid: szakértők szerint akár egy 15 perces intenzív edzéssel annyi kalóriát égethetsz el, amennyit egy hagyományos edzés során 45 perc alatt tudnál.  Túl szépnek tűnik ahhoz, hogy igaz legyen? Pedig tényleg működik – mutatjuk, hogy miért!

Bárhol csinálhatod Kép forrása: lindseyreviews.com

Talán a futáson és a jógán kívül ez az egyetlen olyan edzésmódszer, amit gyakorlatilag bárhol el tudsz végezni – sőt, ide még futócipőre sem lesz szükséged, így ha nyaralni mész és nagyon szűkös a hely a bőröndben, tökéletes választás lehet.

Beltéren, kültéren, parkban, tengerparton, udvaron, edzőteremben, akárhol nekiállhatsz, hiszen semmiféle eszközre nincs szükséged hozzá, csak szilárd talajra és a testedre.

Emellett azért is ideális akkor, ha elutazol, mert maga az edzés tényleg rövid, így nem kell órákat a szálloda konditermében töltened, ha azért szeretnél fitt maradni egy-egy üzleti út vagy a vakáció alatt.

Ha éppen hangulatba kerülsz, bárhol, bármikor elkezdheted – és legalább annyit nyersz vele, mintha egy órát róttad volna a futópályát.

Jót tesz a szívednek Kép forrása: laroutedelaforme.fr

Valószínűleg ritkán teszed ki akkora terhelésnek a testedet, hogy az anaerob zónába kerüljön – ez már olyan mértékű intenzitást mutat, ami megközelíti a versenysportolók szintjét.

Hosszú távon átlagemberként nagyon nehéz így sokkolni a szervezetet, de rövidtávon (így a HIIT edzések erősebb szakaszaiban) még kezdőként is belefér, sőt, jót is tesz, ha a testedből kihozod a maximumot.

A HIIT edzéseknek köszönhetően az állóképességed is megnövekedik: egy 2006-os tanulmány szerint 8 hét HIIT után a kísérletben résztvevő alanyok kétszer olyan hosszú ideig tudtak biciklizni ugyanabban a tempóban, mint amilyet a kutatás megkezdésénél rögzítettek.

Fókuszban

Egy bevált módszer, amivel nyugodtan aludhatsz a megfázás alatt

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!

Egészség és életmód

Egy bevált módszer, amivel nyugodtan aludhatsz a megfázás alatt