6 ok, amiért az intervall edzések a leghatékonyabbak

Írta: ,

Minden időszaknak megvan a maga csodaedzése – most, hogy a crossfit-láz kicsit lecsengeni látszik, elkezdett teret hódítani magának a HIIT, azaz a magas intenzitású intervall edzésmódszer (high intensity interval training). Ennek tulajdonképpen annyi a lényege, hogy egy edzés alatt váltogatnod kell a magas intenzitású, kifullasztó gyakorlatokat lazább, nyugisabb szakaszokkal – de úgy, hogy nem állsz meg közben, és folyton mozgásban maradsz. Ez az edzésmódszer azért éli most virágkorát, mert rendkívül rövid: szakértők szerint akár egy 15 perces intenzív edzéssel annyi kalóriát égethetsz el, amennyit egy hagyományos edzés során 45 perc alatt tudnál.  Túl szépnek tűnik ahhoz, hogy igaz legyen? Pedig tényleg működik – mutatjuk, hogy miért!

Hatékonyabb, mint eddig bármi Kép forrása: julietgisele.com

Ami engem illet, egy jó 40-50 perces futásnál pihentetőbbet nem igazán tudok elképzelni – laza tempóban végigkocogom a rakpartot, és közben átgondolom a mögöttem vagy éppen előttem álló napot, hetet, hónapot, kikapcsolok, és élvezem a zenét a fülemben.

De sajnos ilyen hosszú edzésekre nekem is ritkán jut időm, napi 20-25 percet viszont könnyen tudok szánni arra, hogy formába hozzam magam – és itt lép elő a HIIT csodahatalma.

Kutatások bizonyítják, hogy heti háromszor 15 perces HIIT edzéssel több kalóriát égetsz el, mint heti háromszor egy órás kocogással. Egy az American College of Sports Medicine Annual Meeting tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint 2 heti HIIT edzés annyira megemeli az aerob kapacitásodat, mint egy 6-8 hetes állóképességi edzésterv.

Több zsírt éget, mint bármi Kép forrása: thechive.com

Nemcsak a kalóriák elégetéséhez adu ász a HIIT: zsírt is többet égetsz vele, mint a hagyományos edzésmódszerekkel, mivel az intenzív igénybevétel ad egy hatalmas löketet a testednek.

Ha ez még nem volna elég, a HIIT módszerrel nem csak edzés közben, de még 24 órával a befejezése után is lényegesen több kalóriát és zsírt éget el a szervezeted, így akkor is pörög a fogyás, ha éppen alszol, vagy a reggeli edzés után az irodában ücsörögsz.