5 immunerősítő jóga póz - Még ősz előtt kezdj neki!

Bodnár Alexa
Írta: ,

A jóga nem csak frissíti a testet és élénkíti a szellemet, de felettébb egészséges is. Többek között arra is jó, hogy segítségével megerősítsük az immunrendszerünket. A gyakorlatok elkezdéséhez nincs is jobb időszak a nyár végénél, így az őszi megfázások időszakát már felvértezve várhatod.

Ahogy a neve is mutatja, ennek a póznak köze van a nagylábujjaidhoz: úgy kell ugyanis megcsinálni, hogy nyújtott lábas, egyenes állásból lehajolsz a felsőtesteddel, amelyet közelítesz a lábad felé – akár annyira, hogy a homlokod megérintse a lábszárad.

A gyakorlatot akkor végezted el helyesen, ha képes vagy a kezeiddel megfogni a nagylábujjaidat.

Ez a póz nyugtatja az agyat, csökkenti a stresszt és az idegességet.

Serkenti az emésztést, és jó hatással van a máj és a vesék működésére, így a méregtelenítést is elősegíti.

A gyakorlatot javasolják álmatlanságban szenvedőknek is, ezt is segít elűzni.

A faállás segít kiegyensúlyozottá tenni, és a magabiztosságot is növeli, így felvértez a stresszel szemben, amely egy híresen immunromboló faktor.

Ez a póz stabillá tesz, erősíti a gerincet és a hátizmokat, szellemileg pedig megerősít, és segít fókuszálni.

A pózt úgy veheted fel, ha az egyik lábadat derékszögű háromszögbe hajlítod, és ennek a talpát a másik lábad belső combjához nyomod.

A kezedet közben vond össze úgy, mintha imádkoznál, és tedd az arcod elé.

Állj így 1 percig, majd cseréld meg a lábaidat, és tartsd ki a pózt így is szintén 1 percig.

Fókuszban

Nyugodt alvás a megfázás alatt is! A téli megfázások tünetei alváshiányhoz vezethetnek, mely akár egy éjszaka alatt is negatívan befolyásolhatja az agyműködésünket

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!